• BIST 108.392
  • Altın 143,183
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • Trabzon 29 °C
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 25 °C

Akyazı projesi baştan aşağı yanlış

Akyazı projesi baştan aşağı yanlış
KTÜ öğretim üyesi Prof. Dr. Bektaş, Akyazı projesindeki risklere dikkat çekip uyarılarda bulundu.

Akyazı projesinin masif dolgu olarak yapıldığını söyleyen Bektaş, projenin kanallarla bölünmüş dolgu modeli olarak yapılması gerektiğini söyleyerek, heyelan riskine dikkat çekti. Bektaş, "Proje kıyıdan uzak ada şeklinde yapılmalıydı" diyerek Soçi ve OR-Gİ’yi örnek gösterdi.

HEYELAN RİSKİ

Trabzon Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Semih Peker’in, Akyazı Stadı’nın orijinal projelerinde görülen su kanalları yapılmadığı iddiası üzerine konuşan KTÜ öğretim üyesi Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Osman Bektaş, "Bol yağış alan, dik yamaçlı, faylı-kırıklı bir yapıya sahip Akyazı aktif heyelan sahasında" diye konuştu.

ADALAR ŞEKLİNDE

Proje yapılmadan önce 2011’de de bu önerilerde bulunduğunu hatırlatan Bektaş, masif dolgu yerine ada şeklinde veya kanallarla bölünmüş dolgu modeli olması gerektiğini vurguladı. Bektaş, "Proje bölünmüş yarım ada veya kıyıdan uzakta adalar şeklinde olmalıydı" görüşünü bildirdi.

JAPON MODELİ

Projenin denizden daha uzak ve ada şeklinde yapılması gerektiğini savunan Bektaş, Japonya modeli OR-Gİ havaalanının doğru bir proje olduğunu söyledi. Bektaş, "Ada şeklindeki dolgu alanına tıpkı Soçi’de olduğu gibi iki adet yer altı tüneli ve bir yer üstü köprüsü ile ulaşım sağlanmalıydı" dedi.

Heyelan riski artar

Bektaş, dolgu alanında 1 metre çapında, 20 metre boyunda 4 bin beton direklerin dikileceği bilgisine ulaştığını söyleyerek "Beton kazıklar dolgu sahasının geçirimsizliğini arttıracak. Bu nedenle Akyası aktif heyelan sahasının önüne, böyle bir dolgu ve beton seti geçilmesi Akyazı’daki yer altı su seviyesini yükseltip heyelan riskini arttırır" dedi.

Ne yapılmalı?

Masif dolgu yerine ada şeklinde veya kanallarla bölünmüş dolgu modeli yapılsaydı:

1- Akyazı aktif heyelan sahasında yer altı su seviyenin yükselmesini önler ve heyelan riskini azaltırdı.

2- Dolgu alanı üzerindeki tesislerin kolonlarındaki korrezyon yer altı su seviyesinin yükselmesiyle artardı.

3- Denizin ekolojik dengesi korunurdu.

4- Heyelan sahasında ulaşım için tünel sürmek gerekmezdi.

TOKİ’den itiraz

Jeoloji mühendisleri Semih Peker ve Osman Bektaş, Akyazı projesi kapsamında "Dolgu ile kara arasında mutlaka su kanalı yapılmalı" görüşünü savunurken, "Su kanalları projede var ama uygulamada yok" dediler. Öte yandan TOKİ’den gazetemizin "TOKİ dikkat, bu iş sakat!" başlıklı haberine itiraz geldi. TOKİ, yaptığı açıklamada, bu süreçte su kanallarının yapılmadığını kabul ederken, "İş yüklenici firma tarafından süresinde yapılacak" savunmasında bulundu.


  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Bero'dan Trabzonspor için flaş sözler...27 Temmuz 2017 Perşembe 13:49
  • Trabzonspor'dan taraftarlara jest27 Temmuz 2017 Perşembe 10:49
  • Muharrem Usta'ya şok tepki!27 Temmuz 2017 Perşembe 10:23
  • Hollandalı futbolcudan Trabzonspor açıklaması27 Temmuz 2017 Perşembe 09:25
  • Yusuf için gelen tekliflere veto!27 Temmuz 2017 Perşembe 09:08
  • Ramil Sheidaev hasret giderdi26 Temmuz 2017 Çarşamba 22:47
  • Bol gollü maçın kazananı Trabzonspor...26 Temmuz 2017 Çarşamba 21:00
  • Trabzonspor Atiker Konyaspor maçı ne zaman saat kaçta?26 Temmuz 2017 Çarşamba 16:50
  • Süper Lig'de ilk üç haftanın programı açıklandı26 Temmuz 2017 Çarşamba 16:31
  • İşte Trabzonspor’a para veren iki isim!26 Temmuz 2017 Çarşamba 16:11
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.