• BIST 99.639
  • Altın 141,507
  • Dolar 3,5032
  • Euro 3,9191
  • Trabzon 24 °C
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 23 °C

Banka müşterilerine müjde

Banka müşterilerine müjde
Türkiye Bankalar Birliği tarafından yeni uygulamaya başlanacak değişikliklerle yeni bir sayfa bankalarla müşteriler arasında yeni bir sayfa açılması bekleniyor. Geniş kapsamlı yapılacak deşikliklerin yakın zamanda yürürlüğe girmesi bekleniyor

 TBB, müşteri banka ilişkisinde yeni sayfa açtı. Bankalar her ürün ve hizmet için müşteri talebini alacak. Sözleşmeler büyük ve siyah harfle yazılacak. Faiz ve ücret değişikliği önceden haber verilecek.

Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB), bankacılık sözleşmeleriyle ilgili yayınladığı tebliğle her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Bankalar müşteri taleplerini alırken sundukları ürün veya hizmet hakkında müşteriyi ilgili konunun faiz ve ücretleri konusunda bilgilendirecek.

SÖZLEŞMELER 12 PUNTO

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) uygun görüşü alınarak hazırlanan bir diğer tebliğe göre de tüketici kredisi sözleşmeleri ve kredi kartı sözleşmeleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesi uyarınca en az 12 punto ve koyu siyah harflerle yazılı olarak düzenlenecek. Ayrıca sözleşmeye ek olarak, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususların belirtildiği bir bilgi formu hazırlanarak müşteriye iletilecek. Faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye en az 30 gün önce etkin bir yolla bildirilmesi zorunluluğu da getirildi.

İŞLEMEYEN HESAP İPTAL

En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.

HAKEM HEYETİNE UZATMA

Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri hakkında tebliğe göre de mevduat sahiplerinin Hakem Heyeti’ne başvuru süresi 30 günden 60 güne çıkarılarak banka müşterilerine daha uzun süre tanındı. Bununla birlikte, başvurunun, şikayete konu olan işlem veya eylem gerçekleştiği tarihten itibaren Hakem Heyetine iletilme süresi 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • PKK'da büyük panik!27 Haziran 2017 Salı 17:56
  • Atama bekleyen öğretmenlere müjde!27 Haziran 2017 Salı 16:47
  • Cumhurbaşkanlığı sistemi ve 2019 seçimleri!27 Haziran 2017 Salı 16:18
  • PKK'nın bombacıları son anda yakalandı!27 Haziran 2017 Salı 15:17
  • Erzurum’da peş peşe deprem!27 Haziran 2017 Salı 14:07
  • Avrupa Birliği'nden Google'a ağır ceza!27 Haziran 2017 Salı 13:41
  • Bakan Soylu'dan o ilana çok sert tepki27 Haziran 2017 Salı 13:33
  • Türkiye'den Almanya'ya 72 kişilik yeni liste27 Haziran 2017 Salı 12:43
  • Ev kazaları can yakıyor27 Haziran 2017 Salı 12:37
  • Şile sahillerine Suriyeli akını!27 Haziran 2017 Salı 11:19
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.