• BIST 107.286
  • Altın 143,410
  • Dolar 3,5648
  • Euro 4,1530
  • Trabzon 26 °C
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 31 °C

Banka müşterilerine müjde

Banka müşterilerine müjde
Türkiye Bankalar Birliği tarafından yeni uygulamaya başlanacak değişikliklerle yeni bir sayfa bankalarla müşteriler arasında yeni bir sayfa açılması bekleniyor. Geniş kapsamlı yapılacak deşikliklerin yakın zamanda yürürlüğe girmesi bekleniyor

 TBB, müşteri banka ilişkisinde yeni sayfa açtı. Bankalar her ürün ve hizmet için müşteri talebini alacak. Sözleşmeler büyük ve siyah harfle yazılacak. Faiz ve ücret değişikliği önceden haber verilecek.

Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB), bankacılık sözleşmeleriyle ilgili yayınladığı tebliğle her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Bankalar müşteri taleplerini alırken sundukları ürün veya hizmet hakkında müşteriyi ilgili konunun faiz ve ücretleri konusunda bilgilendirecek.

SÖZLEŞMELER 12 PUNTO

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) uygun görüşü alınarak hazırlanan bir diğer tebliğe göre de tüketici kredisi sözleşmeleri ve kredi kartı sözleşmeleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesi uyarınca en az 12 punto ve koyu siyah harflerle yazılı olarak düzenlenecek. Ayrıca sözleşmeye ek olarak, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususların belirtildiği bir bilgi formu hazırlanarak müşteriye iletilecek. Faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye en az 30 gün önce etkin bir yolla bildirilmesi zorunluluğu da getirildi.

İŞLEMEYEN HESAP İPTAL

En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.

HAKEM HEYETİNE UZATMA

Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri hakkında tebliğe göre de mevduat sahiplerinin Hakem Heyeti’ne başvuru süresi 30 günden 60 güne çıkarılarak banka müşterilerine daha uzun süre tanındı. Bununla birlikte, başvurunun, şikayete konu olan işlem veya eylem gerçekleştiği tarihten itibaren Hakem Heyetine iletilme süresi 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni operasyon: 81 gözaltı kararı!25 Temmuz 2017 Salı 10:25
  • AK Parti, CHP ve MHP anlaştı25 Temmuz 2017 Salı 09:48
  • Ege bir kez daha sallandı25 Temmuz 2017 Salı 09:38
  • Yurtta hava durumu25 Temmuz 2017 Salı 09:37
  • Test uçuşu yapan ANKA düştü25 Temmuz 2017 Salı 00:15
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ürdün Kralı Abdullah ile görüştü25 Temmuz 2017 Salı 00:11
  • NATO'dan 'Konya' teklifi24 Temmuz 2017 Pazartesi 23:07
  • Erdoğan'dan Mehmet Görmez açıklaması!24 Temmuz 2017 Pazartesi 22:37
  • TSK en yüksek rakımlı üs bölgesini oluşturdu...24 Temmuz 2017 Pazartesi 21:40
  • Meteorolojiden kuvvetli yağış uyarısı24 Temmuz 2017 Pazartesi 17:54
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.