• BIST 106.926
  • Altın 151,266
  • Dolar 3,6716
  • Euro 4,3392
  • Trabzon 19 °C
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 8 °C
  • Muharrem Usta o üç futbolcuyu gözden çıkardı mı?
  • Trabzonspor yöneticisi başkanlığa hazırlanıyor!
  • Trabzonspor'u mu alacaklar?
  • Muharrem Usta o üç futbolcuyu gözden çıkardı mı?
  • Trabzonspor yöneticisi başkanlığa hazırlanıyor!
  • Trabzonspor'u mu alacaklar?

Banka müşterilerine müjde

Banka müşterilerine müjde
Türkiye Bankalar Birliği tarafından yeni uygulamaya başlanacak değişikliklerle yeni bir sayfa bankalarla müşteriler arasında yeni bir sayfa açılması bekleniyor. Geniş kapsamlı yapılacak deşikliklerin yakın zamanda yürürlüğe girmesi bekleniyor

 TBB, müşteri banka ilişkisinde yeni sayfa açtı. Bankalar her ürün ve hizmet için müşteri talebini alacak. Sözleşmeler büyük ve siyah harfle yazılacak. Faiz ve ücret değişikliği önceden haber verilecek.

Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB), bankacılık sözleşmeleriyle ilgili yayınladığı tebliğle her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Bankalar müşteri taleplerini alırken sundukları ürün veya hizmet hakkında müşteriyi ilgili konunun faiz ve ücretleri konusunda bilgilendirecek.

SÖZLEŞMELER 12 PUNTO

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) uygun görüşü alınarak hazırlanan bir diğer tebliğe göre de tüketici kredisi sözleşmeleri ve kredi kartı sözleşmeleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesi uyarınca en az 12 punto ve koyu siyah harflerle yazılı olarak düzenlenecek. Ayrıca sözleşmeye ek olarak, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususların belirtildiği bir bilgi formu hazırlanarak müşteriye iletilecek. Faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye en az 30 gün önce etkin bir yolla bildirilmesi zorunluluğu da getirildi.

İŞLEMEYEN HESAP İPTAL

En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.

HAKEM HEYETİNE UZATMA

Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri hakkında tebliğe göre de mevduat sahiplerinin Hakem Heyeti’ne başvuru süresi 30 günden 60 güne çıkarılarak banka müşterilerine daha uzun süre tanındı. Bununla birlikte, başvurunun, şikayete konu olan işlem veya eylem gerçekleştiği tarihten itibaren Hakem Heyetine iletilme süresi 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Tartışılan o kanun tasarısı Meclis'ten geçti!18 Ekim 2017 Çarşamba 23:09
  • İran'dan Türkiye'ye sürpriz ziyaret18 Ekim 2017 Çarşamba 22:37
  • AK Partili meclis üyesi saldırıya uğradı!18 Ekim 2017 Çarşamba 22:30
  • Trabzon'da görevliyken ihraç edilen savcı hakim karşısında!18 Ekim 2017 Çarşamba 22:04
  • Eski rektöre FETÖ'den 15 yıl hapis talebi18 Ekim 2017 Çarşamba 21:41
  • Orgeneral Akar sınırda!18 Ekim 2017 Çarşamba 21:12
  • Belediye başkanı cinsel taciz suçlamasından gözaltında!18 Ekim 2017 Çarşamba 21:05
  • IKYB'den flaş karar!18 Ekim 2017 Çarşamba 20:53
  • Dışişleri'nden vize krizi açıklaması18 Ekim 2017 Çarşamba 18:52
  • Bakan Soylu'dan talimat!18 Ekim 2017 Çarşamba 18:04
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.