• BIST 105.964
  • Altın 163,466
  • Dolar 3,9349
  • Euro 4,6413
  • Trabzon 8 °C
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 1 °C
  • Çalımbay onları düşünmüyor onların yerine takviye istiyor!
  • Konyaspor iki futbolcu için Trabzon'un kapısını çaldı!
  • Çalımbay'ın isteğine  çözüm aranıyor...
  • Çalımbay onları düşünmüyor onların yerine takviye istiyor!
  • Konyaspor iki futbolcu için Trabzon'un kapısını çaldı!
  • Çalımbay'ın isteğine  çözüm aranıyor...

Banka müşterilerini sevindirecek haber

Banka müşterilerini sevindirecek haber
Bankalar tarafından alınan hizmet ücretlerine ve kesintilere vatandaşların açtığı davalar neticelenmeye başladı. Bir vatandaşın bireysel kredi kullanımındaki kesinti hakkındaki şikayeti üzerine Kütahya Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti bankanın 630 liral

 Hakem Heyeti, bir vatandaşın şikayeti üzerine, ilgili bankanın 630 liralık dosya masrafını geri ödemesine karar verdi...

Kütahya Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti, bireysel kredi kullanan bir vatandaşın şikayeti üzerine, kredi sözleşmesinde açıkça belirtilmediği ve tüketicinin bilgilendirilmediği gerekçesiyle ilgili bankanın 630 liralık dosya masrafını geri ödemesine karar verdi.

Alınan bilgiye göre, Kütahya'da yaşayan Mehmet Can, bir banka şubesinden ilkinde 10 bin lira, ikincisinde 17 bin lira olmak üzere toplam 27 bin lira kredi kullandı.

Banka, kredi işlemleri sırasında Can'dan ilk başvuruda 210 lira, ikinci başvuruda 420 lira, toplamda ise 630 lira dosya masrafı tahsil etti.

Can, imzaladığı kredi sözleşmelerinde dosya masrafı alınacağına ilişkin madde bulunmadığı iddiasıyla Kütahya Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti'ne dilekçeyle şikayetçi oldu.

Heyetin talebi doğrultusunda banka adına hazırlanan savunma metninde, ilgili yasaya göre bankaların işlemleri için ücret isteme hakkı bulunduğu ve müşteriden dosya masrafı alınacağı hükmünün kredi sözleşmesinde yer aldığı belirtilerek, tüketicinin talebinin reddedilmesi istendi.

Konuyu değerlendiren heyet, kredi sözleşmesinde her türlü ücret ve masrafın banka tarafından tahsil edileceğinin yazıldığını, ancak tahsil edilecek bedelin açıkça sözleşmede yer almadığını ve tahsil edilen tutarın tüketiciyle müzakere edildiğini gösteren bir ibareye rastlanmadığını belirledi.

Heyet, başka bir tüketicinin benzer konudan dolayı yaptığı şikayet doğrultusunda Isparta 1. Asliye Mahkemesi'nin verdiği ve Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin onayladığı kararı da inceleyerek, tüketicinin bilgilendirilmediği ve sözleşmede açıkça belirtilmediği gerekçesiyle 630 liralık dosya masrafının, Can'a iadesini kararlaştırdı.

Bankanın, bu karara karşı süresi içinde Tüketici Mahkemesi'nde dava açabileceği öğrenildi.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Orkinos avlanma kotasında zafer Türklerin oldu22 Kasım 2017 Çarşamba 13:55
  • Sucuktan sinek çıktı, 3 bin TL tazminat aldı22 Kasım 2017 Çarşamba 10:04
  • RTÜK'te başkan seçimi yapılacak22 Kasım 2017 Çarşamba 10:03
  • Ticarette yeni dönem!22 Kasım 2017 Çarşamba 09:41
  • Darülacezede inanılmaz ölüm!22 Kasım 2017 Çarşamba 09:38
  • 40 ilde dev operasyon!22 Kasım 2017 Çarşamba 09:14
  • Meclis Başkanlığı kararı Resmi Gazete'de...22 Kasım 2017 Çarşamba 09:12
  • Şehit Binbaşı katilinin ismini cebinde taşıyormuş22 Kasım 2017 Çarşamba 09:11
  • PKK'yı Afrin operasyonu korkusu sardı22 Kasım 2017 Çarşamba 09:10
  • 81 ilde dev operasyon!21 Kasım 2017 Salı 22:51
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.