• BIST 106.843
  • Altın 142,309
  • Dolar 3,5332
  • Euro 4,1140
  • Trabzon 26 °C
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 24 °C

Banka müşterilerini sevindirecek haber

Banka müşterilerini sevindirecek haber
Bankalar tarafından alınan hizmet ücretlerine ve kesintilere vatandaşların açtığı davalar neticelenmeye başladı. Bir vatandaşın bireysel kredi kullanımındaki kesinti hakkındaki şikayeti üzerine Kütahya Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti bankanın 630 liral

 Hakem Heyeti, bir vatandaşın şikayeti üzerine, ilgili bankanın 630 liralık dosya masrafını geri ödemesine karar verdi...

Kütahya Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti, bireysel kredi kullanan bir vatandaşın şikayeti üzerine, kredi sözleşmesinde açıkça belirtilmediği ve tüketicinin bilgilendirilmediği gerekçesiyle ilgili bankanın 630 liralık dosya masrafını geri ödemesine karar verdi.

Alınan bilgiye göre, Kütahya'da yaşayan Mehmet Can, bir banka şubesinden ilkinde 10 bin lira, ikincisinde 17 bin lira olmak üzere toplam 27 bin lira kredi kullandı.

Banka, kredi işlemleri sırasında Can'dan ilk başvuruda 210 lira, ikinci başvuruda 420 lira, toplamda ise 630 lira dosya masrafı tahsil etti.

Can, imzaladığı kredi sözleşmelerinde dosya masrafı alınacağına ilişkin madde bulunmadığı iddiasıyla Kütahya Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti'ne dilekçeyle şikayetçi oldu.

Heyetin talebi doğrultusunda banka adına hazırlanan savunma metninde, ilgili yasaya göre bankaların işlemleri için ücret isteme hakkı bulunduğu ve müşteriden dosya masrafı alınacağı hükmünün kredi sözleşmesinde yer aldığı belirtilerek, tüketicinin talebinin reddedilmesi istendi.

Konuyu değerlendiren heyet, kredi sözleşmesinde her türlü ücret ve masrafın banka tarafından tahsil edileceğinin yazıldığını, ancak tahsil edilecek bedelin açıkça sözleşmede yer almadığını ve tahsil edilen tutarın tüketiciyle müzakere edildiğini gösteren bir ibareye rastlanmadığını belirledi.

Heyet, başka bir tüketicinin benzer konudan dolayı yaptığı şikayet doğrultusunda Isparta 1. Asliye Mahkemesi'nin verdiği ve Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin onayladığı kararı da inceleyerek, tüketicinin bilgilendirilmediği ve sözleşmede açıkça belirtilmediği gerekçesiyle 630 liralık dosya masrafının, Can'a iadesini kararlaştırdı.

Bankanın, bu karara karşı süresi içinde Tüketici Mahkemesi'nde dava açabileceği öğrenildi.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Türkiye ile Mısır arasında kritik görüşme23 Temmuz 2017 Pazar 14:09
  • Başbakan’dan itidal çağrısı!23 Temmuz 2017 Pazar 13:57
  • İşte FETÖ'nün yeni taktiği!23 Temmuz 2017 Pazar 13:49
  • 200 personel alınacak23 Temmuz 2017 Pazar 13:43
  • Denizden ceset çıktı!23 Temmuz 2017 Pazar 13:02
  • ABD'den Türkiye itirafı!23 Temmuz 2017 Pazar 11:34
  • Erdoğan, Körfez turu öncesi konuştu23 Temmuz 2017 Pazar 10:40
  • İsrail-Filistin gerginliğinde flaş gelişme!22 Temmuz 2017 Cumartesi 22:13
  • Diyanet'in başına KTÜ'den profesör22 Temmuz 2017 Cumartesi 21:48
  • Almanlar vermezse daha iyisini yaparız22 Temmuz 2017 Cumartesi 21:01
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.