• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • Trabzon 25 °C
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 20 °C

Bankalar sonunda yola gelecek

Bankalar sonunda yola gelecek
Türkiye Bankalar Birliği’nin bir süredir üzerinde çalıştığı ve tüketicinin şikayetleri üzerine ağırlık verilerek hazırlanan yeni kararla bankalar sunacakları her bir hizmeti müşterilerinin onayından sunmak zorunda kalacaklar.

 Türkiye Bankalar Birliği’nin bankacılık sözleşmeleriyle ilgili yayınladığı yeni tebliğ ile her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi.

TBB ’den yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm mevduat bankaları ile kalkınma ve yatırım bankalarının üye olduğu TBB, 9 Mayıs 2013 tarihli Yönetim Kurulu kararı ile iki yeni tebliğ yayınladı.

"Bankaların Bireysel Müşterileriyle Yapacakları Sözleşmelerin Şekil ve İçeriğinde Yer Alması Gereken Asgari Hususlar ile Sözleşmelerin Uygulanacağı İşlemlere İlişkin Usul ve Esaslar" hakkında yeni tebliğde bankaların bireysel müşterileriyle yapacakları sözleşmelerin şekil ve içeriği belirlenirken, "Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri" hakkında tebliğde Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin çalışma esasları ile ilgili değişiklikler yapıldı.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) rehberliğinde ve uygun görüşü alınarak hazırlanan banka sözleşmeleriyle ilgili düzenlemede, bankaların bireysel müşterilerinin alacakları ürün ve hizmetler hakkında önceden açıkça ve doğru şekilde bilgilendirilmesi hedefleniyor.

1 Eylül 2013 tarihinden itibaren geçerli olacak "Bankaların Bireysel Müşterileriyle Yapacakları Sözleşmelerin Şekil ve İçeriğinde Yer Alması Gereken Asgari Hususlar ile Sözleşmelerin Uygulanacağı İşlemlere İlişkin Usul ve Esaslar" hakkında tebliğde bankaların bireysel müşterileri ile yapacakları sözleşmelerin şekil ve içeriğinde yer alması gereken asgari hususlar belirlendi.

Yeni tebliğde, her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Bankalar müşteri taleplerini alırken sundukları ürün veya hizmet hakkında müşteriyi ilgili konunun faiz ve ücretleri konusunda bilgilendirecek.

Yeni tebliğe göre tüketici kredisi sözleşmeleri ve kredi kartı sözleşmeleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesi uyarınca en az 12 punto ve koyu siyah harflerle yazılı olarak düzenlenecek. Ayrıca sözleşmeye ek olarak, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususların belirtildiği bir bilgi formu hazırlanarak müşteriye iletilecek.

Tebliğ ile ayrıca faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye en az 30 gün önce etkin bir yolla bildirilmesi zorunluluğu getirildi. Bu bildirim üzerine müşterinin, yeni dönem başladıktan itibaren 10 gün sonrasına kadar ürünün veya hizmetin kullanımından vazgeçme hakkı olacak.

En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.

Yeni tebliğ ile ilgili hususlar 1 Eylül 2013 tarihinden itibaren geçerli olmakla birlikte, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususlarda yapılacak değişiklikler için getirilen bildirim ve bilgilendirme yükümlülükleri bu tarihten önce yapılmış sözleşmeler için de uygulanacak.

HAKEM HEYETİ'NE BAŞVURU SÜRESİ UZATILDI

"Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri" hakkında tebliğe göre mevduat sahiplerinin Hakem Heyeti’ne başvuru süresi 30 günden 60 güne çıkarılarak banka müşterilerine daha uzun süre tanındı. Bununla birlikte, başvurunun, şikayete konu olan işlem veya eylem gerçekleştiği tarihten itibaren Hakem Heyetine iletilme süresi 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı.

Mevduat sahiplerinin başvurularında artış olması dolayısıyla, Müşteri Hakem Heyeti ’nin başvuruyu sonuçlandırma süresi ise 30 günden 90 güne çıkarılarak, ihtilaflı hususların sonuçlandırılması konusunda Hakem Heyetine daha uzun süre verildi.

Bankalara ise müşteri şikayetini üyesi olduğu birliğin heyetine iletme hakkı olduğu hususunda 60 gün içinde müşterilerini bilgilendirme yükümlülüğü getirildi. Ayrıca tebliğe göre, Heyet tarafından verilecek, tutarı 2 bin liraya kadar olan uyuşmazlıklarla ilgili kararlar, yargı yolu açık olmak üzere bankalar tarafından uygulanacak.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İşte FETÖ'nün yeni taktiği!23 Temmuz 2017 Pazar 13:49
  • 200 personel alınacak23 Temmuz 2017 Pazar 13:43
  • Denizden ceset çıktı!23 Temmuz 2017 Pazar 13:02
  • ABD'den Türkiye itirafı!23 Temmuz 2017 Pazar 11:34
  • Erdoğan, Körfez turu öncesi konuştu23 Temmuz 2017 Pazar 10:40
  • İsrail-Filistin gerginliğinde flaş gelişme!22 Temmuz 2017 Cumartesi 22:13
  • Diyanet'in başına KTÜ'den profesör22 Temmuz 2017 Cumartesi 21:48
  • Almanlar vermezse daha iyisini yaparız22 Temmuz 2017 Cumartesi 21:01
  • Ege yine sallandı22 Temmuz 2017 Cumartesi 20:48
  • Darbecileri yakalayan komutan terfi etti22 Temmuz 2017 Cumartesi 20:46
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.