• BIST 104.001
  • Altın 145,411
  • Dolar 3,5083
  • Euro 4,1894
  • Trabzon 24 °C
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 20 °C

Bayramda beslenmeye dikkat

Bayramda beslenmeye dikkat
Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Gülce Taştemel, Ramazan Bayramı’nda sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.

Yaklaşık bir ay boyunca iki ana öğüne alışan vücudun bayramın gelmesi ile birlikte aşırı kalori yüklemesine maruz kalabileceğini, alınan bu kalorilerin enerjiye çevrilmediği takdirde yağ olarak depolanmasının kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Medical Park Ordu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Gülce Taştemel, “Vücudun eski düzenine geçişi yavaş yavaş sağlanmalıdır. Bayramda aşırı yemek tüketimi bağırsak ve midede sindirim sorunlarına neden olabilir. Bir ay boyunca hacmi küçülen mideye yapılan baskı reflü ataklarına, mide delinmelerine ve kan şekeri düzensizliklerine neden olabilir” dedi.

 

“BAYRAM SABAHLARINDA HAFİF KAHVALTI YAPIN”

 

Bayramda güne hafif bir kahvaltı ile başlanması gerektiğinin altını çizen Dyt. Gülce Taştemel, şu bilgileri verdi:

 

”Kahvaltıda kan şekerini hızlı yükselten reçel, bal, pekmez ve beyaz ekmekten uzak durulması, gün içerisinde yeme ataklarının oluşmasını engelleyecektir. Kızartma, kavurma yöntemleriyle pişirilmiş besinlerden kaçınılmalıdır. Domates, salatalık, maydanoz, taze biber vb. çiğ sebzeler bolca tüketilmeli, az yağlı peynir tercih edilmelidir. Yumurta, haşlanmış olarak yenilmelidir. Ekmek olarak tam buğday unlu, kepekli ya da çavdar ekmeği tercih edilmesi kan, şekerini kontrol altında tutacaktır ve tokluk hissi verecektir.”

 

“SULU GIDALARA AĞIRLIK VERİN”

 

Günlük karbonhidrat ihtiyacının bayram ziyaretlerinde ikram edilen tatlılardan ve böreklerden alınacağı için öğle ve akşam yemeklerinde protein ağırlıklı beslenmenin daha uygun olacağını kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Gülce Taştemel, şunları söyledi: “Özellikle bayramda tatlı tüketme isteğinin önüne geçilemiyorsa, hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilerek küçük porsiyonlar halinde tüketilmelidir. Ramazan aylarında su tüketiminin az olmasından dolayı vücutta oluşabilen su kaybının yerine konulabilmesi için de su ve sulu gıdaların tüketimine önem verilmelidir. Diyabet, kalp hastalığı, yüksek tansiyon gibi kronik hastalığı bulunanlar ve özel diyeti olanlar ise beslenme düzenini kesinlikle bozmamalıdır. Kilo problemi olanlar ise şerbetli tatlılardan kaçınıp diğer aperatiflerden yarım porsiyon tüketmelidir. ‘Bayram da tatlısız olmaz’ diyenler ise aldıkları kalorileri fiziksel aktivitelerini arttırarak yağa dönüşmeden yakmalıdır.”

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • ‘Chikungunya’ hızla yayılıyor17 Eylül 2017 Pazar 12:50
  • Kan kanseri tedavisinde 'canlı ilaç' dönemi15 Eylül 2017 Cuma 15:03
  • Patolojik aşklar artıyor15 Eylül 2017 Cuma 13:54
  • Çocukların oyunu hastanede son buldu14 Eylül 2017 Perşembe 15:08
  • Saç yeme hastalığı öldürdü14 Eylül 2017 Perşembe 09:34
  • 13 Eylül Dünya Sepsis Günü13 Eylül 2017 Çarşamba 15:41
  • Bayılan kadına ilk müdahale bakandan!12 Eylül 2017 Salı 13:55
  • Açlık Hissiniz Kaybolduysa…11 Eylül 2017 Pazartesi 16:24
  • Karbonat neye iyi gelir?08 Eylül 2017 Cuma 15:46
  • Yaşaması mucize07 Eylül 2017 Perşembe 21:08
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.