Anket Sonuçları Açıklandı!

İşte Trabzon'un Sorunu...

Anket Sonuçları Açıklandı!

Trabzon'da, Kent Konseyi tarafından geçtiğimiz mayıs ayında yaptırılan 'Vatandaş memnuniyeti anketi' sonuçları açıklandı.



Trabzon'da, Kent Konseyi tarafından geçtiğimiz mayıs ayında yaptırılan 'Vatandaş memnuniyeti anketi' sonuçları açıklandı. Anket sonuçlarına göre, vatandaşın en çok memnun olduğu hizmetlerin başında; sağlık ve itfaiye ile mezarlık ve cenaze hizmetleri geliyor. Memnuniyetin en düşük olduğu hizmetler ise otopark ve doğalgaz çalışmaları. Ankete katılan vatandaşlar şehrin en önemli sorununun ise işsizlik ve trafik-ulaşım olduğu görüşünde.
 
Vatandaşların yerer karar alma süreçlerine katılımlarını artırmak amacıyla Avrupa Birliği ile Türkiye'nin ortak finansmanıyla yürütülen Stratejik Yerel Yönetişim Projesi kapsamında yapılan 'Vatandaş memnuniyeti anketi' sonuçları Kent Konseyi tarafından bir otelde düzenlenen toplantıda açıklandı. Toplantıya Trabzon Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu ve Trabzon Kent Konseyi Başkanı Mustafa Yaylalı'nın yanı sıra ilgili kamu kurum ve sivil kuruluşları temsilcileri katıldı.
 
Trabzon Belediyesi sınırları içerisindeki mahallelerden oluşan 11 bölgede, bin 485 hanede, 18 yaş üzeri vatandaşlarla görüşülerek yapılan anketin sonuçları Kent Konseyi Başkanı Yaylalı tarafından açıklandı. Buna göre, Trabzonluların en çok memnun olduğu hizmet 78 puanla 112 Acil sağlık hizmetleri oldu. İkinci ve üçüncü sırayı ise 75'er puanla sağlık ve itfaiye hizmetleri alırken, mezarlık ve cenaze hizmetleri 74, 155 polis imdat hizmetleri 72, güvenlik ve asayiş hizmetleri 70, su ve kanalizasyon hizmetleri ile temizlik ve çevre sağlığı hizmetleri vatandaştan 69'ar puan aldı. 32 hizmet alanıyla ilgili puanlama yapılan ankette 30 hizmet türünde vatandaşın memnuniyeti 50 puanın üzerinde oldu. Halkın en düşük not verdiği iki hizmet ise 46 ve 48 ile otopark ve doğalgaz hizmetleri oldu.
 
EN ÖNEMLİ SORUN İŞSİZLİK

Ankete katılanların yüzde 22'si Trabzon'un çocuk büyütmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 19'u da yaşlılık dönemini geçirmek için iyi bir şehir olmadığı, yüzde 50'si de engellilerin rahat edebileceği bir şehir olmadığı görüşünü belirtti. Buna karşılık yüzde 77'si Trabzon'da yaşamaktan, yüzde 73'ü ise mahallesinde yaşamaktan memnun olduğu ifade etti. Ankete katılanların yüzde 21'i ise yaşadığı mahalleyi güvenli bulmadığını söyledi. Vatandaşlar şehrin en önemli sorununun ise işsizlik ve trafik-ulaşım olduğu konusunda hemfikir oldu. Mahallelerin en önemli sorunlarının başında da park-bahçe yapımı, yol-kaldırım yapımı ve bakımı, çöp ve temizlik hizmetleri, güvenlik ve otopark sorunun geldiği ifade etti.
 
Kent Konseyi Başkanı Mustafa Yaylalı, anketin sonuçlarının sorunların çözümü adına şehir için bir kazanç olacağını söyledi.
 
Şeffaf bir çalışma yürüttüklerini anlatan Yaylalı, "Ancak bu ankete bir defa yapmanın çok fazla bir önemi yok. Bunu sürdürülebilir kılmak daha önemli. Bu nedenle 18 ayı geçmeyen periyotlarla tekrar yapmak istiyoruz. Bu anketlerden çıkacak sonuçların da şehir için bir kazanç olacağını düşünüyorum." dedi.
 
Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu da çalışmanın kendileri için yol gösterici olacağını ifade etti. Ankette vatandaş memnuniyetinin en düşük olduğu otopark ve doğalgaz hizmetleriyle ilgili görüşlerini de açıklayan Gümrükçüoğlu, "Doğalgaz çalışmalarının normal şartlarda 2014 yılı sonunda tamamlanması bekleniyor. Finansal gerekçelerden dolayı bazı problemler yaşadık. Bunun çözümü için de yüklenici firmayla çözümler üretmeye çalışıyoruz. Otopark hizmetlerinde de maalesef mevcut otopark kullanım oranlarımız düşük. Otopark kullanım alışkınlığımızın geliştirilmesi gerekiyor. Bu kültürün oluşması için de hep birlikte çalışmalıyız. Tüm bunlara rağmen diğer şehirlerde olduğu gibi ilimizde de otopark sorunun tamamen çözmek çok zor. Mutlaka toplu taşımayı da, teşvik etmemiz gerekiyor." diye konuştu.


Etiketler; #trabzon #halk
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.