Hukuki süreç başlatılacak!

Trabzonlular dikkat!

Hukuki süreç başlatılacak!

Trabzon’da 112 Komuta Kontrol Merkezi'ne bu yılın Eylül ayı itibariyle toplam 623 bin 800 çağrı gelirken, bunların 51 bin 848'i acil vaka olarak değerlendirildi. 

112 Acil Komuta Merkezi’ni en çok yalan ve asılsız ihbarlar meşgul ederken, bununla ilgili hukuki süreç başlatıldığı ifade edildi.

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Trabzon Sağlık İl Müdürü Dr. Kemal Süleyman, asılsız çağrılar ve yalan ihbarların gerçek acil sağlık problemi yaşayan vatandaşların sağlık hizmeti almasını engellediğini ifade etti. Süleyman “Trabzon İl Ambulans Servisi Başhekimliği 29 faal 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu, 1 adet Helikopter Ambulans, 1 adet Motosiklet Ambulans ve Komuta Kontrol Merkezi ile hizmet vermektedir. 2015 yılında Trabzon 112 Komuta Kontrol Merkezi’ne gelen çağrı sayısı toplam 1 milyon 8 bin 894 olup, bu çağrıların 61 bin 658 tanesi (toplam çağrının yüzde 6.11’i) acil vaka olarak işlem görmüş, kalan 947 bin 236 çağrı (toplam çağrının yüzde 93.8’i) ise acil sağlık hizmeti ihtiyacı olmayan çağrı olarak değerlendirilmiştir. 2016'nın ilk 9 ayında Komuta Kontrol Merkezimize toplam 623 bin 800 çağrı gelmiş, bu çağrıların 51 bin 848 tanesi (toplam çağrının yüzde 8.3’ü) acil vaka olarak değerlendirilmiş, kalan 571 bin 952 çağrı (toplam çağrının yüzde 91.6’sı) ise acil sağlık hizmeti ihtiyacı olmayan çağrı olarak değerlendirilmiştir” dedi.

Trabzon’da faaliyet gösteren helikopter ambulansın bu yılın 9 ayında, 152 vakanın sağlık tesislerine naklini sağladığını ifade eden Müdür Süleyman, “İlimizde faaliyet gösteren helikopter ambulans ile 2015 senesinde 196 vakanın, 2016'nın ilk 9 ayında ise 152 vakanın sağlık tesisine nakli hava yoluyla gerçekleştirilmiştir” şeklinde konuştu.

Asılsız ihbarlar için mahkeme süreci

Asılsız ihbarlarda bulunanlar ile ilgili hukuki sürecin başlatıldığına dikkat çeken Müdür Süleyman, “Asılsız çağrılar ve yalan ihbarlar, gerçek acil sağlık problemi yaşayan vatandaşlarımızın ambulans hizmeti erişimini önlemekte ya da geciktirmektedir. Bu bakımdan asılsız çağrıda ya da yalan ihbarda bulunan şahıslar ile ilgili hukuki süreçler başlatılmaktadır. Asılsız ihbar, gerçek dışı çağrılar ile ambulansların lüzumsuz yere meşguliyeti, ambulanslarda ve çağrı merkezinde görev yapan sağlık personeline yönelik sözel şiddet, fiili darp, taciz biçiminde saldırı içeriğine sahip 2015 yılında toplam 28 adet, 2016 yılı ilk 9 ayında ise 13 adet beyaz kod bildirimi ve mahkeme süreci söz konusu olmuştur. 112 acil çağrı hattı bütün vatandaşlarımızın acil sağlık hizmeti almasına yönelik imkân sağlamakta olup; lüzumsuz ya da asılsız çağrılar; diğer vatandaşlarımızın gerçek sağlık problemlerinde acil çağrı hattına ulaşmasını güçleştirmektedir. Ayrıca trafikte ambulanslara yol verilmesi de çağrı merkezine ulaşan ihbarlara hızlı ulaşılabilmesi için özellikli öneme sahiptir. Tüm vatandaşlarımızın bu iki konuda dikkat göstermesi toplumumuz adına fayda sağlayacak niteliktedir” ifadelerini kullandı.
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.