Karadeniz’de hummalı çalışma!

Dünyada dördüncü olacak…

Karadeniz’de hummalı çalışma!

 Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz dolgusu üzerine inşa edilecek ikinci havaalanı olma özelliğini taşıyacak Rize-Artvin Havalimanı'nın pist sondaj çalışmaları bitti.

Doğu Karadeniz'i dünyaya ulaştıracak ve Türkiye'nin deniz üzerine inşaa edilen ilk havaalanı olan Ordu-Giresun havaalanı'ndan sonra Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz dolgusu üzerine inşa edilecek ikinci havaalanı olma özelliğini taşıyacak olan Rize-Artvin Havalimanı'nın pist sondaj çalışmaları bitti

İLK ETAPTA PİST SONDAJ ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜLDÜ

Jeoloji mühendisi Orkan Tamer Yarım, gazetecilere yaptığı açıklamada, Pazar ilçesinin Yeşilköy köyü ile Kız Kulesi mevkisi arasında 4,5 kilometrelik deniz dolgu alanında yapımı planlanan Rize-Artvin Havalimanı'nın Deniz Sondajı ve Jeoteknik Rapor Hazırlanması ile Hidrografik ve Oşinografik Etüt işi için sondaj çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Proje tutarının 599 bin lira ve 90 iş günü olduğunu ifade eden Yarım, ilk etapta pist sondaj çalışmalarını yürüttüklerini, bölgeden alınan kaya numunelerinin zemin etüdü ve kaya sertliği incelemesinin yapıldığını kaydetti.

24 METRE DERİNLİK

Yarım, sahilden 600 metre açıkta yapılacak havalimanında ortalama deniz dolgu derinliğinin 24 metre olarak hesaplandığını da söyledi. Karadeniz'de hava şartlarının çalışmayı zorlaştırdığını kaydeden Yarım, "Yaklaşık iki buçuk aydır bölgedeyiz ama hava şartları nedeniyle 25 günlük bir çalışma imkanı bulduk. İşe en zor pist sondajları ile başladık. Pistte bulunan 9 sondajı tamamladık ve numunelerini gönderdik. Pistin modelle çalışmaları yapılmaya başlandı. İki duba ile geriye kalan 14 sondaj ile kıyı kenar yapıları ve mendirek sondajlarını tamamlayacağız Yaklaşık 20 günlük bir çalışmamız kaldı" dedi.

DÜNYADA DÖRDÜNCÜ

Dünyada deniz üzerine yapılan dördüncü havalimanının Rize-Artvin Havalimanı olacağının altını çizen Yarım, şunları söyledi: "Dünyada en derin havalimanı Rize-Artvin Havalimanı, dünyada böyle bir yapı yok. Çok ciddi proje ve sondajları zor oluyor. Yaptığımız sondajlarda en derin 26 metreydi, mendireklerde 28 metreyi bulacağımızı hesaplıyoruz.

Bunlar çok ciddi derinlikler. Sondaj ile birlikte 40-45 metre derinliklerle inerek ana kayayı arıyoruz. İyi modellenip iyi projelendirildiğinde bölgeyi canlandıracak çok farklı bir yapı ortaya çıkacak." Yarım, denizin altına 20-25 katlı bir bina derinliğine indiklerini belirterek, "Çok farklı bir yapı ortaya çıkacak. Bütün yapıları tamamen deniz üzerine dolgu ile yapılacak. Havalimanı Rize'ye Artvin'e çok büyük değer katacak. Bu tür projeler diğer projelerin ve hizmetlerin önünü açacaktır."

3 BİN 200 METRE UZUNLUK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Rize-Artvin Havalimanı'nın ortalama 26-32 metre derinlikteki dolguyla yapılmasının planlandığını, pistinin uzunluğunun ise 3 bin 200 metre olacağını, dolgu için 100 milyon ton civarında taş kullanılmasının öngörüldüğünü açıklamıştı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.