1. HABERLER

  2. EĞİTİM

  3. E-okul yönetim bilgi sistemi giriş nasıl yapılır?
E-okul yönetim bilgi sistemi giriş nasıl yapılır?

E-okul yönetim bilgi sistemi giriş nasıl yapılır?

E-okul sistemi yalnızca öğrenciler için değil, öğretmenlerin ve velilerinde kolayca kullanabilecekleri bir sistemdir. Peki E-Okul VBS ve öğretmen giriş nasıl yapılır?

A+A-

Milli eğitim Bakanlığı tarafından 2007 yılının Ocak ayında açılmış olan e-okul okul yönetimi ile ilişkili olan bir yazılım sistemidir. Bu sistem öğrencinin okula başladığı gün ile okulunun biteceği tarihi kapsamaktadır. Bu süreç ile öğrenciler sınav ya da proje ödevlerinden aldıkları puanları öğrenebilir iken aynı zaman da öğrenciler okul devamsızlık sürelerinin ne kadar olduğunu da öğrenebilirler. Daha geniş kapsamlı bakılacak olunursa öğrenciler bedensel etkinliklerini aşı kartlarını sistemin içerisinde detaylı bir şekilde bulabileceklerdir.

 

E OKUL İÇİN TIKLAYINIZ!

 

E Okul sistemine öğrenci, veli ve öğretmenler faydalanabilecektir. Veliler bu sistem üzerinden çocukların eğitimleri ile ilgili gelişimlerini takip edebilirler. Bu sistem sayesinde veliler, çocukları ile ilgili daha doğru kaynaklardan ve bizzat birinci elden bilgi edinebilirler. Bu sistem özellikle çalışan anne ve babalar için kurtarıcı bir sistem olmuştur. Sürekli okula gidemediklerinden çocuklarının takibini bu sistem üzerinden halledebilirler. Bu sisteme https://e-okul.meb.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. Adrese giriş yapmanız ve gerekli alanları doldurmanız yeterli olacaktır. Bunun için öğrencinin T.C. Kimlik Numarası ve Öğrenci Okul Numarasının olması yeterlidir. Böylelikle çocuğunuzun sınav tarihlerini, sınav not sonuçlarını, diploma puanlarını, yılsonu notları gibi bir çok eğitim bilgisine kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Öğrenciler eksikliklerini ve ders notlarını kolayca öğrenebilirler iken velilerde çocuklarının eğitim takibini sanal platformda yapabilirler.

 

E OKUL YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ NEDİR?

 

Yönetim bilgi sistemi, e-okulun bir başka basamağı olarak da adlandırılabilinir. Öğrencinin ve velinin yararlanabildiği kadar, okulun yönetim kısmında olan ve bu kişilerinde yararlanabileceği kısımdır. Öğretmen, müdür yardımcısı, müdür gibi okul yönetiminde olan kişiler, kolaylıkla öğrenciler ile ilgili not bilgilerini, devamsızlık bilgilerini bu platform üzerinden girebilirler. Öğretmenler kendi e-okul sayfalarına girerek öğrenci bilgilerine kolaylıkla ulaşabilir ve öğrenci bilgilerini güncelleyebilirler. Bu bilgiler, öğrenci notları, öğrenci devamsızlık durumu, performans ödevleri sonucu, projeler gibi bilgiler olabilir. Eski sisteme göre, e-okul sistemi daha düzenli ve disiplinli bir platformdur. Bütün bilgiler, sanal ortamda kayıtlıdır. Ayrıca tüm bu öğrenci bilgilerinin sanal ortam da olması, durumun şeffaflığını sağlarken, öğrencilerin de okul yönetimine güven duymasını sağlar. E-okul yönetim bilgi sistemine de https://e-okul.meb.gov.tr./ adresinden giriş yapabilirsiniz. Okul yönetimindekilerin sisteme giriş yapabilmeleri için kendilerine verilen kullanıcı adı ve şifre ile mümkündür. Sistemde öğrencilerin ve öğretmenlerin ayrı giriş yapmaları gereklidir. Öğrencilerin sisteme giriş yapmaları için öğrencinin TC. Kimlik numarası, öğrenci okul numarası ve sistemin size verdiği 'Resimdeki Rakamlar' yazısını doldurarak sisteme giriş yapabilir öğrencinin notlarını ve devamsızlıklarını kontrol edebilirsiniz.

 

Öğretmenlerin sisteme giriş yapmaları için ise sistemin verdiği parola ile yani 'Resimdeki Rakamlar' yazısını doldurarak öğretmenin kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapabilmektedir. Bu sistem öğrencilere okul yönetimindeki öğretmenlere ve hatta velilere büyük kolaylık sağlamaktadır. Bu sistem sayesinde veliler çocukları hakkında bilgi edinebilirler.  Sistemde öğrencinin okuduğu ve öğretmenin görev aldığı okulda okula ait genel bilgiler bulunmaktadır. Bu bilgiler okulun adres bilgileri, telefon numarası, faks numarası, web sayfası, e-posta, kurum tipi gibi bilgilerden oluşmaktadır.

 

Bilgilerden faydalanarak okulu arayabilir faks çekebilir ve adres bilgisinden yararlanarak okula ulaşım sağlayabilirsiniz. Eğer yabancı uyruklu bir kişinin sisteme kaydı yapılacak ise bununla ilgili alanlar mevcuttur.  Bu alanlar; öğrenci uyruğu , öğrenci kimlik no, öğrencinin adı, öğrencinin soyadı, öğrencinin baba adı, öğrencinin anne adı, öğrencinin doğum yeri, öğrencinin doğum tarihi, öğrencinin cinsiyeti, öğrencinin medeni hali ve velisi şeklindedir. Bu alanların doldurulması halinde sisteme kaydınız yapılacaktır.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.