Kara trenden makam trenine!

TCDD'yi özelleştirecek düzenleme, makam arabası gibi hızlı tren edinmenin önünü açıyor.

Kara trenden makam trenine!

Düzenlemeyle Avrupa ile Asya arasında tren seferleri başlayacak, Türkiye raylardan kilometre başına para alacak

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) tekelinde bulunan Türkiye'deki tüm demir yollarını özel sektörün kullanımına açmayı öngören özelleştirme düzenlemesi, özel uçaklardan sonra Türkiye'de ilk kez özel makam trenlerinin de önünü açacak.

TÜRKİYE RAYDA DA KÖPRÜ

Yapılacak düzenlemeye ilişkin önemli bilgiler veren TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarının özelleştirilmesiyle Türkiye'nin raydan para kazanmaya başlayacağını söyledi. Karaman, yeni düzenleme sayesinde Türkiye'nin Avrupa ile Asya kıtaları arasında demiryolları açısından da "köprü" olabileceğini belirtirken, şu bilgileri verdi:

KİLOMETREDEN 1 DOLAR

"Şu anda Avrupa'nın herhangi bir ülkesinin tren şirketi Avrupa'dan Asya ülkelerine yolcu ya da yük taşımak istese Türkiye'den geçemiyor. Çünkü Türkiye'deki tüm demiryollarının kullanım hakkı TCDD'nin tekelinde bulunuyor. TCDD'nin tekel yetkisi kaldırıldığında Avrupa'dan Asya'ya karşılıklı tren geçişleri olabilecek. Bu sayede biz de Türkiye'den geçen trenlerden kilometre başına, ray kullanım ücreti alacağız. Rayın kilometresinden örneğin 1 dolar kullanım bedeli alsak fena mı olur?"

İŞ KAPILARI ACILACAK

Genel Müdür Karaman, demiryollarının özelleştirilmesiyle birlikte yük ve yolcu taşımacılığında özel sektöre yeni iş kapıları açılacağını belirtirken, "Sadece ticaret olarak değil, raylarda çok daha farklı yenilikler de olacak. Örneğin bugün işadamlarımızın özel uçakları var, yatları var, lüks makam arabaları var. Yeni yasa çıktığında isteyen herkes makam treni de alabilecek" dedi. Karaman'ın verdiği bilgilere göre, makam treni olan işadamları tren haberleri" class="etiketBlue" target="_blank" >hızlı tren ağının olduğu bir çok il arasında rahat, konforlu ve büro ortamında hızlı seyahat edebilecek.

10 MİLYAR $'LIK 'SİNYAL' HAMLESİ

TCDD, İtalya ve Almanya demiryollarının 'sinyal' sistemi üzerindeki tahtını sallamaya hazırlanıyor. TCDD, 2020 yılına kadar 10 milyar dolarlık yatırım gerektiren raylardaki sinyal sistemini millileştirme kararı aldı. TCDD'nin kullanacağı yerli sinyal sistemini TÜBİTAK ve İTÜ geliştirecek. Böylece TCDD'nin, inşa edeceği yeni tren haberleri" class="etiketBlue" target="_blank" >hızlı tren ve konvansiyonel hatlarda yerli sinyal sistemi kurulacak. TCDD'nin mevcut demiryolu ağının uzunluğu 12 bin km, sinyalli hat uzunluğu ise 3 bin 109 km. Bin 907 kilometrelik hatta sinyal yapımını sürdüren TCDD, 2023 yılına kadar şebekenin tamamını sinyalli hale getirecek.
KAYNAK: BUGÜN GAZETESİ
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.