2013 Bütçe kanun tasarısı meclisten geçti!

2013 Bütçe kanun tasarısı kabul görerek yasalaştı...

2013 Bütçe kanun tasarısı meclisten geçti!

Son günlerde mecliste yoğun çalışmalar sonucu hazırlanan ve tüm ülkeyi ilgilendiren 2013 Bütçe kanun tasarısı kabul görerek yasalaştı. 2013 yılında kamu kurum ve kuruluşlarına personel alımı konusu da yasa içersinde kabul gördü.

TBMM Genel Kurulu'nda, 2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı kabul edilerek yasalaştı.

2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu'na göre, gelecek yıl merkezi yönetim bütçe giderleri, Hazine yardımı ve gelirden ayrılan paylar hariç, 403 milyar 988 milyon lira, gelirleri ise 370 milyar 95 milyon lira olarak öngörüldü. Toplam bütçe giderlerinin GSYH'ye oranlarının yüzde 25,7 olarak gerçekleşmesi hedeflendi.

2013 yılında bütçe açığı 33 milyar 893 milyon lira, faiz dışı fazla ise 19 milyar 107 milyon lira olarak öngörüldü.

Bütçe açığının ve faiz dışı fazlanın GSYH'ye oranlarının sırasıyla yüzde 2,2 ve yüzde 1,2 olması planlandı.

Önümüzdeki yıl personel giderleri olarak 97 milyar 224 milyon lira ve sosyal güvenlik kurumlarına devlet primi giderleri olarak 16 milyar 791 milyon lira ödenek öngörüldü.

Mal ve hizmet alım giderlerinde ise 2013 yılı ödeneği 33 milyar 436 milyon lira olarak belirlendi. Önümüzdeki yıl 2013 yılı merkezi yönetim bütçesinde faiz ödemeleri için ulusal ve uluslararası para piyasalarındaki gelişmeler de dikkate alınarak 53 milyar lira ödenek öngörüldü.

KAMUYA 79 BİN PERSONEL


190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki kamu idare, kurum ve kuruluşlarından; serbest memur kadrolarına 2012 yılında emeklilik, ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılan memur sayısının yüzde 50'sini geçmeyecek şekilde açıktan veya nakil suretiyle atama yapabilecek. Bu sınırlar içinde memur ihtiyacının karşılayamayacak söz konusu idare, kurum ve kuruluşlardan yükseköğretim kurumları için ilave 5 bin adet, diğerleri için ilave 65 bin adet atama izni verilebilecek.

Yükseköğretim kurumlarının, öğretim üyesi dışındaki boş öğretim elemanı kadrolarına, 2012 yılında emeklilik, ölüm, istifa, nakil, eğitimin tamamlanması veya başarısızlık sonucu kurumlarından ayrılan öğretim elemanı sayısının yüzde 50'sini (araştırma görevlisi kadroları için yüzde 100'ünü) geçmeyecek şekilde açıktan veya yükseköğretim kurumları ile diğer kamu idare, kurum ve kuruluşlarından naklen atama yapabilecek. Bu, 2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu sınırları içinde öğretim elemanı ihtiyacının karşılayamayacak söz konusu yükseköğretim kurumları için ise ilave 9 bin adet atama izni verilebilecek.

Kamu idarelerinin 2013 yılında ortaya çıkacak ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla, Maliye Bakanlığı bütçesinin yedek ödenek tertibine 50 milyon TL ödenek eklenecek.

TBMM Genel Kurulu'nda yapılan oylamada 2013 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı, 139 ret oyuna karşı 321 oyla kabul edildi. Oylamaya 460 milletvekili katıldı.

2011 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı da 136 ret oyuna karşı 319 oyla kabul edildi.

Bugünkü son görüşmelerle birlikte yaklaşık 1,5 ay süren bütçe maratonu böylece sona erdi. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda 30 Ekim'de başlayan bütçe görüşmeleri, burada yaklaşık 1 ay sürdü. Bütçe, TBMM Genel Kurulu'nda ise 10 Aralık'tan itibaren aralıksız 11 gün görüşüldü.

DÖVİZ REZERVİ REKOR KIRDI

Bütçe onayının ardından Başbakan Erdoğan da bir teşekkür konuşması yaptı.

Merkez Bankası döviz rezervlerinin rekor kırdığını söyleyen Erdoğan, ''Bütçenin açılış konuşmaları esnasında İstanbul Menkul Kıymetler Borsamız, 76 bin 954 puanla tarihinin en yüksek seviyesine ulaşmış, yeni bir rekor kaydetmişti. Bütçe kapanış müzakereleri esnasında da Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankamızın altın dahil döviz rezervlerinin 120 milyar 586 milyon dolarla bir başka tarihi rekor kaydettiğini müjdelemek istiyorum'' diye konuştu.

Başbakan'ın konuşması AK Partili vekiller tarafından ayakta alkışlandı.

MECLİS'E YENİ YIL TATİLİ

Genel Kurul'da ayrıca 2 Ocak 2013 tarihine kadar çalışmama kararı alındı.


Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.