50 ilin kaderini değiştirecek proje!

50 ilin kaderini değiştirecek proje!

50 ilin kaderini değiştirecek proje!

Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündemi meşgul eden, 2. Abdülhamid zamanında ise projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun, 50 şehrin ticaret ağını genişleteceği bildirildi.

Ordu Ticaret ve Sanayi Odası tarafından (OTSO) aşağı yukarı 50 kişilik kurul, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından Doğrudan Faaliyet Desteği doğrultusunda desteklenen "Karadeniz Akdeniz Ticaret İşbirliğinin Artırılması Projesi" kapsamında ziyaretlerde bulundu.

Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Antakya ve İskenderun'da temaslar gerçekleştiren kurul, aşağı yukarı 50 ilin ticari ağını güçlendirecek ve 2017 yılının sonunda tamamlanması öngörülen asırlık proje Karadeniz-Akdeniz Yolu ile ilgili da görüş alışverişinde bulundu.

Başkan Servet Şahin, gazetecilere verdiği demeçte, Karadeniz-Akdeniz Yolu üzerinde bulunan il ve ilçelerde ziyaretler gerçekleştirdiklerini açıkladı.

Söz konusu yol üzerindeki iller ile Ordu'nun ticari ilişkilerini geliştirilmesi adına çalışmalar yürüttüklerini anlatan Şahin, şunları kaydetti:

"Gittiğimiz ile ve ilçelerde karşılıklı istişareler ve toplantılar yaptık. Yolun öneminden bahsettik. Çünkü bu yol 5 ili direkt, 50 vilayeti de dolaylı olarak etkileyen bir yol. İç Anadolu, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ni bu yol etkiliyor. Çünkü Karadeniz'den Akdeniz'e inen, Akdeniz'den de Karadeniz'e çıkan en kısa yol. Buralarda üretilen malları Karadeniz kenarındaki mallara veya bölgelere ulaştırmak için en kısa yol olacak. Örneğin Kayseri'nin Ukrayna, Gürcistan ya da Azerbaycan'a ticareti var. En kısa mesafe bu yol olduğu için Karadeniz'den açılacaklar. Buradan da 3'te 1 oranında yol azalacak."

140 yıllık projede emeği geçen herkese teşekkür eden Şahin, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun 2017 yılının sonunda açılacağını öğrendiklerini dile getirdi.

Şahin, asırlık bir proje olan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun şehirlerin ticari ilişkilerini kuvvetlendireceğine vurgu yaparak, "İnşallah bu yol üzerinden tren yolu da geçerse çok ucuz fiyatlarla ürettikleri malları Karadeniz'deki illere getirecekler. Ordu'ya, Samsun'a, Giresun'a bu mallar inecek. İş ticaretinde biz fındık satacağız, onlar kayısı ya da ürettikleri sanayi ürünlerini bize satacaklar. Bu yol hem kendi iç ticareti hem de dış ticareti geliştirmesini sağlayacak bir yol. Proje bittiğinde aşağı yukarı 600 kilometrelik yol 6 saatte gidilecek ve Hatay'a varılacak. Daha önceden bu mesafe 12 saatti. Böylelikle bu yol yarı yarıya mesafeyi kısaltacak. Bölgemize inşallah ticari açıdan çok büyük kazanç sağlayacak." dedi.

'MASRAFLAR EN AZ 5 KAT AZALACAK'

Projenin turizm açısından da önem taşıdığına işaret eden Şahin, İç Anadolu'da yaşayanların kısa süreli ulaşımla Karadeniz sahilinde ve yaylalarında tatil yapabileceğini açıkladı.

Ordu'ya demiryolu ve liman yapılması durumunda de yörenin büyük bir kazanç elde edeceğini vurgulayan Şahin, "Yolun geçtiği güzergahta bulunan iller Ordu'ya inmek istiyor. Çünkü Ege'yi ve Akdeniz'i dolaşıp Karadeniz'deki Gürcistan'a ulaşmak var. Direk 5-6 saat sonra Ordu'ya ulaşmak var. Bu proje yardımıyla masraflar en az 5 kat azalacak. Bu demektir ki daha fazla kazanacaklar. Bölge için deniz üzerine yapılan Ordu-Giresun Havalimanı büyük bir yatırımdı ve Ordu'nun ufkunu açtı. Çok şükür hükümetimiz bu projeyi yaptı. Bu anlamda Ordu ve Giresun olarak hükümete minnet borçluyuz." şeklinde konuştu.
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.