Avrasya Tüneli 8 ay erken hizmete girecek

İşte detaylar...

Avrasya Tüneli 8 ay erken hizmete girecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2017'nin ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli’nin bu yılın sonunda hizmete gireceğini belirterek, "Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız." dedi.
 
Yıldırım, yaptığı açıklamada, "Marmaray'ın kardeşi"  olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi)    projesinde sona yaklaşıldığını söyledi.
 
Toplam uzunluğu 14,6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu  ifade eden Yıldırım, "Avrasya Tüneli projesinin en önemli aşaması olan 3 bin 344  metrelik boğaz geçişini 2015 yılının Ağustos ayında tamamlamıştık, ancak Avrupa  ile Asya yakalarında yol ve kavşak düzenlemeleri olmak üzere iki önemli kısım  daha var. Yani bağlantı yolları. Avrupa yakasında 5,4 kilometrelik sahil yolu  Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 kilometrelik  kısım da yer kotunun altına alınacak. Asya yakasında ise D-100 karayolunun 3 bin  800 metrelik bölümünde Göztepe’ye kadar yol ve kavşak düzenlemesi yapılarak,  mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak." değerlendirmesinde bulundu.
 
Yıldırım, sözleşmeye göre Avrasya Tüneli projesinin 2017'nin ikinci  yarısında hizmete girmesinin planlandığını anımsatarak, projeyi belirlenen  zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacaklarını belirtti.
 
"Projeyi zamanından önce bitirmemiz büyük başarı"
 
Avrasya Tüneli'nin 2016 sonunda hizmete gireceği müjdesini veren  Yıldırım, "Boğaz altından geçiş gibi çok zor fiziki şartlara rağmen kullanılan  ileri teknoloji ve mühendislikle projeyi zamanından önce bitirmemiz gurur verici  ve büyük başarı." dedi.
 
Yıldırım, Avrasya Tüneli'nin başta İstanbul olmak üzere Türkiye için  çok önemli olduğunu vurgulayarak, geçen yıl projenin kullanılan ileri teknoloji  dolayısıyla Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından "Yılın  Büyük Projesi" ödülüne layık görüldüğünü hatırlattı.
 
Avrasya Tüneli'nin "en"lerin projesi olduğunu ifade eden Yıldırım,  kullanılan tünel açma makinesinin, kesici kafa gücüyle dünyada birinci, 12 barlık  tasarım basıncıyla ikinci, 13,7 metre kazı çapıyla da dünyada ilk on içinde yer  aldığını anlattı.
 
"Köprü trafiği tarihe karışacak"
 
Binali Yıldırım, projenin toplam yatırım tutarının 1 milyar 245 milyon  doların üzerinde olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
 
  "Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın büyük önem verdiği  Avrasya Tüneli’nin hizmete girmesiyle dünyanın en modern, en gelişmiş karayolu  geçiş tünelini İstanbul'a kazandırmış olacağız. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet  köprülerinden lastikli araçlar iki kıta arasında seyahat ediyor. Marmaray'dan da  demiryolu ulaşımı sağlanıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hem karayolu, hem  raylı sistem olacak. Avrasya Tüneli tamamlandığında ise iki kıta arasında 4  karayolu geçişimiz olacak, İstanbul trafiği nefes alacak. İstanbul’un köprü  trafiği eziyeti tarihe karışacak."
 
Tüneli, günde 100 bin araç kullanabilecek
 
Avrasya Tüneli'nin hizmete alınması sonrasında günde ortalama 100 bin  araç tarafından kullanılacağını dile getiren Yıldırım, iki katlı inşa edilmesi  nedeniyle tünelde yol güvenliğinin en üst düzeyde olacağını vurguladı.
 
  Bakan Yıldırım, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da  kesintisiz yolculuk yapılmasının sağlanacağına işaret ederek, "Karayolu ağını  tamamlayan anahtar bağlantı ve İstanbul’daki mevcut havaalanları arasında en  hızlı ulaşım olanağı Avrasya Tüneli olacak. En önemlisi tarihi yarımadanın  doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlanacak. Boğaziçi, Galata ve  Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama olacak ve trafiğin  çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresi 15 dakikaya kadar  inecek." ifadelerini kullandı.  
 


Etiketler; #avrasya tüneli
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.