CHP için kurtuluş ‘Marmara’da

Yerel seçim çalışmalarını hızlandıran CHP, "Marmara formülü" üzerinde çalışıyor.

CHP için kurtuluş ‘Marmara’da

Her 3 seçmenden birisinin Marmara Bölgesi'nde yaşadığını dikkate alan CHP, Marmara Bölgesi oy hedefini yüzde 40 olarak belirledi.

Hangi bölgelerde hangi partinin ne kadar oy aldığını masaya yatıran CHP, kamuoyu anketleri ile CHP'nin oy oranlarındaki değişimi de takip ediyor.

Bu analizlerin ilk sonucu, özellikle gelişmiş bölgelerde CHP'nin oy oranının arttığı yönünde oldu.

EV EV İNCELEME

Yerel seçimlere yönelik özel strateji hazırlığında olan CHP, “Türkiye haritası" niteliğinde bir çalışma ortaya koyacak.

Genel Merkez, il örgütlerinden, “apartman, gecekondu, lojman ve müstakil ev" gibi yerleşim yerlerindeki oy dağılımı ve nedenlerinin analiz edilerek gönderilmesini istedi.

CHP, örgütlerden gelen sonuçlara göre, bu gruplar arasında “en hızlı ve yüksek oy artışı sağlayacak kesime” yönelik strateji oluşturacak.

OY ORANINA ANALİZ

CHP, etnik kimlik farklılıklarının oy davranışını nasıl etkilediğinin ortaya çıkarılmasını da istedi. Parti yönetimi ayrıca, “inanç temelli farklılıkların” sandıkta nasıl belirleyici olduğunudamasaya yatırdı. CHP, 2002, 2007, 2011 seçimlerindeki oy oranlarını da analiz ediyor.

SADIK SEÇMENiM KiM?

üç seçimdir oyların hangi yönde değiştiğini belirlemeye çalışan parti yönetimiayrıca, CHP’ye oy veren“ kemik” kitlenin peşinede düştü.

Sadık seçmenlerinin hangiilve ilçelerde olduğunu tespit edecek olanCHP,bu grubun meslek, yaş ve kimlik gibi bilgilere göre sınıflandırılmasını istedi.

CHP, bu seçmenlerin “her zaman ve herşeye rağmen CHP’ye oy vermelerinin nedenlerinide araştıracak”. CHP sadık seçmenin yanı sıra son seçimde CHP’den kaçan seçmenleri de masaya yatırdı.

KAYNAK: BUGÜN GAZETESİ
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.