Dev projeler için tarih verdi

İşte detaylar...

Dev projeler için tarih verdi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, geçmişte başladığı projeleri bir bir tamamlıyor. 3'üncü köprünün son tabyası yerine yerleştirildikten kısa bir süre sonra, 21 Nisan'da İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün de son tabyası yerine yerleştiriliyor.
 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, karayollarına son 10 yılda ortalama yıllık 15.5 milyar lira harcadıklarını belirterek, "Sadece bölünmüş yollarda bir yılda zaman ve yakıttan elde edilen tasarruf 16 milyar lirayı aştı. Yani harcanandan fazlası geri ödendi. İzmit Körfez geçişi ile Körfez çevresinde 4 saat süren yol, 4 dakikaya düşecek"
Bakan Binali Yıldırım, bugüne kadar yapılan ulaşım yollarının ülkeye zaman ve yakıt tasarrufu bakımından önemli katkılar sağladığını belirterek, "Bölünmüş yollarda sadece bir yılda zaman ve yakıttan elde edilen tasarruf 16 milyar lirayı aştı. Karayollarına son 10 yılda ortalama yıllık 15.5 milyar lira harcandı, karayollarına harcanandan fazlasını geri ödedi. İzmit Körfez geçişi ile Körfez çevresinde 4 saat süren yol, 4 dakikaya düşecek" dedi. Bakanlığın hali hazırda devam eden 7 dev projesi ile ilgili olarak Bakan Yıldırım şunları söyledi:
 
İSTİHDAM DEPOSU OLDU
 
"Türkiye'de ulaşım alanında inşaatı devam eden projelerin önemli bir kısmı dünyanın en büyük projeleri arasında yer alıyor. 3. Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü,İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü, Avrasya Tüneli, İstanbul Gebze Halkalı Banliyö Hatları, Ovit Tüneli ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projeleri tamamlandıklarında sağlayacağı ekonomik ve sosyal yararlarının yanı sıra inşaatları devam ederken de bölgelerine ve ülke ekonomisine çok önemli katkılar var. Bu projeler, adeta istihdam deposudur. 7 dev projenin ekonomik etki analizlerine bakıldığında, sağladıkları katkı yıllık yaklaşık 8.6 milyar lirayı buluyor. Bu projelerimizde, işçisinden, büro personeline ve mühendisine kadar toplam çalışan sayısı 65 bin 500 kişidir. İstihdam edilenlerin önemli bir kısmı vasıflı işçi ve büro personelidir. Ayrıca 2 bin 112'si de mühendistir. Ortalama 4 kişilik aileyi ele alırsak 262 bin kişiye ekmek kapısıdır. Bu rakamlar sadece inşaatları devam ederken sağladıkları ekonomik değeri ve istihdamı gösteriyor. Bu projeler hizmete alındıklarında sağlayacakları ekonomik katkı ve istihdam çok daha yüksek olacak. Sadece 3'üncü Havalimanı hizmete açıldığında 210 bin kişiye istihdam sağlayacak.
 
BÖLGEYE KATKISI BÜYÜK
 
İnşaatı devam eden dev projelerde çalışan maaşları, yiyecek, giyecek giderleri, araç gereç ve malzeme ihtiyaçları gibi gider kalemleri önemli yer tutuyor. Bu ihtiyaçların büyük bir kısmı bölge esnaflarından karşılanıyor. Çalışanlar, inşaatların devam ettiği yakın yerlerde ikamet ediyorlar ve aldıkları maaşları da yine o bölgede harcıyorlar. Son 13 yılda ulaşım ve iletişimde önemli adımlar atıldı. 253.3 milyar liralık yatırım yapıldı. Doğaya, tarihi dokulara zarar vermemek için zaman ve para kayıplarını dikkate almıyoruz ve bu dokuları korumaya gayret ediyoruz. İstanbul'da Atatürk Havalimanı, 3. Havalimanı, 3. Köprü ve İzmit Körfez Geçişi arasındaki yolda çevre ve tarihi koruma kaygısıyla 37 viyadük yaptık.
 
İlk etabı 2018'de bitecek
 
İHALEDE 25 yıllık kira bedeli için en yüksek teklifi, 22 milyar 152 milyon Euro artı KDV ile Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu vermişti. Yatırım maliyeti ve yıllık kira bedeli toplamı 33 milyar Euro'yu geçen bir proje olarak, bugüne kadar Türkiye'de yapılmış en büyük proje olma özelliğine de sahip. Yapımı tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanı olacak ve bölge ülkelerine de hizmet veren önemli bir aktarı merkezi olacak. 1.1 milyar Euro yıllık kira geliri ve 200'ü aşkın uçağın aynı anda yolcu alabileceği 1.5 milyon metrekarelik terminali olacak. 2018 yılında ilk etabı tamamlanarak hizmete alınacak.
 
Hürriyet
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.