İtalya'yı geçtik Japonlar'a bulgur yedireceğiz

Makarna üretiminde 1 milyon tonu geçen Türkiye, İtalya’yı geride bıraktı. Türkiye’nin kalite ve fiyat avantajıyla dünya liderliğini elde ettiğini belirten MBTG Başkanı Tiryakioğlu, Japonlar’ı da bulgura alıştıracaklarını belirtti.

İtalya'yı geçtik Japonlar'a bulgur yedireceğiz

Makarnada İtalya ile kafa kafaya yarışan Türkiye ilk sıraya yükseldi. Son dönemde ekonomik krizden dolayı üretimlerini azaltan ve bazı fabrikaları kapanan İtalya pazarını Türk üreticiler kaptı.

Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG) Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, kalite olarak İtalya’dan geri kalmadıklarını, fiyatta ise daha avantajlı oldukları için piyasa liderliğini ele geçirdiklerini söyledi. Tiryakioğlu, dünyanın en kaliteli durum buğdayının yetiştiği Türkiye’nin makarna üretiminin 1 milyon tonu aştığını bildirdi.

Bulgur greçka’ya karşı

İlk tanıtım fuarına Rusya ile başladıklarını anlatan Tikyakioğlu şunları söyledi: “Rusya bizim için stratejik bir alan. Ruslar’ın greçka denilen bir ürünü var. Bulgura göre daha pahalı. Bulguru yiyen bir daha greçka’yı almıyor. Geçen yıl 3 bin tonun üzerinde ihracat yaptık, bu yıl 6 bin tonu geçti.”

Suriye’ye ihracat arttı

Suriye’ye gıda ihracatında artış olduğunu kaydeden Tiryakioğlu, özellikle Birleşmiş Milletler’in (BM) yardım için yaptığı alımlarla bu ülkeye ihracatın katlandığını söyledi. Türkiye’nin bu yılın ilk 11 ayında makarna ihracatı 258 milyon dolara, bulgur ihracatı ise 38 milyon dolara yükseldi. Bulguru en fazla alan ülke Irak olurken makarnada Nijerya ilk sırada yer alıyor.

Japonya’da tanıtım artacak

Tiryakioğlu, tanıtım faaliyetlerini stratejik pazar olarak belirledikleri Japonya, Çin, Güney Amerika ve Suudi Arabistan’da sürdüreceklerini bildirdi. Tiryakioğlu, şöyle devam etti: “2014 yılında dünyanın her coğrafyasında tanıtım çalışmalarına başlayacağız. Çin’de tanıtım faaliyeti yapacağız. Pilavı seven Japonlar’a bulgur pilavı yedireceğiz.”

Kıvanç bütün paramızı istedi

Lib­ya­’da ta­nı­tım için Kurt­lar Va­di­si­’nin Po­la­t’­ı Ne­ca­ti Şaş­maz ile bir ça­lış­ma yap­tık­la­rı­nı ama son­lan­dı­ra­ma­dık­la­rı­nı an­la­tan MBTG Baş­ka­nı, Kı­vanç Tat­lı­tuğ ile yap­tık­la­rı gö­rüş­me­le­rin ise üc­ret ko­nu­sun­da tı­kan­dı­ğı­nı di­le ge­tir­di. Tir­ya­ki­oğ­lu, “Kı­vanç, biz­den büt­çe­mi­zin ta­ma­mın­dan faz­la pa­ra is­te­yin­ce vaz­geç­mek zo­run­da kal­dık. Ar­ka­daş­lar­la ko­nuş­tuk, Kı­van­ç’­a bu ka­dar pa­ra ve­re­ce­ği­mi­ze ürü­nü­mü­zü sır­tı­mı­za alır, pa­zar pa­zar gez­di­rir, ken­di­miz sa­ta­rız de­di­k” şek­lin­de ko­nuş­tu. Tir­ya­ki­oğ­lu, ta­nı­tım büt­çe­le­ri­nin yak­la­şık ola­rak 2.5 mil­yon TL ci­va­rın­da ol­du­ğu­nu vur­gu­la­dı.

Genç nesle sevdireceğiz

Türkiye’de makarna tüketiminin 5.5-6, bulgurun ise 12 kilo olduğunu ifade eden Tiryakioğlu, genç nesle bulguru sevdirmeye devam edeceklerini vurguladı. Dizilerle ve sabah programlarıyla tanıtım yapacaklarını ifade eden Tiryakioğlu, “Belki Kanuni’ye de bulgur yediririz” dedi.


 BUGÜN GAZETESİ
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.