Sosyal medyada tatil fotoğrafı sakın paylaşmayın!

Aman dikkat!

Sosyal medyada tatil fotoğrafı sakın paylaşmayın!

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte insanların sürekli sosyal medyadan tatil vb. fotoğraf paylaşımları başlarına dert açabilir. Sanal hırsızlar devrede aman dikkat.
 
Tatil sezonunun açılmasıyla birlikte turistik bölgelerde büyük yoğunluk yaşanmaya başladı. Kullanıcılar gittikleri yerlerde, deniz kıyılarında çektikleri fotoğrafları paylaşarak ne tür sorunlarla karşı karşıya kalabilirler. Sosyal medya uzmanı akademisyen Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık açıkladı.
 
Yaz tatilinin başlamasıyla birlikte deniz kıyıları ve turistik şehirler insan akınına uğramaya başladı. Tatilciler sosyal medyada gerek tatil fotoğrafları paylaşarak, gerekse de konum bilgisi vererek tatili sosyal medyada da doyasıya yaşıyor. Peki, zararsız gibi görülerek yapılan bu paylaşımların ne gibi tehlikeler doğuracağını hiç düşündünüz mü? Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık bu tehlike ve tehditlere konusunda vatandaşları uyardı.
 
"YENİ NESİL HIRSIZLAR SOSYAL MEDYADA KOL GEZİYOR"
 
Sosyal medyanın büyülü bir dünya oluşturduğunu ifade eden, ancak bu büyünün geçici olduğunu ifade eden Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık, “Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal paylaşım ağları her gün milyonlarca paylaşıma sahne oluyor. Kullanıcılar diledikleri fotoğraf, video ve içerikleri paylaşarak tatil yörelerinden canlı yayın gerçekleştirebiliyorlar. Ancak bu durum tabiri caizse yeni nesil hırsızların ekmeğine yağ sürüyor. Hatta bazı kullanıcılar ev adreslerini bile Swarm ve Foursquare gibi ağlardan faydalanarak paylaşabiliyorlar. Bu paylaşımlar başlangıçta oldukça masumane gözüküyor ancak; ev adresinin bile paylaşılması ne yazık ki ev soygunlarına zemin hazırlıyor. İngiltere’de hırsızlık nedeniyle mahkûm edilen kişilere yapılan anket çok ilgi çekici sonuçlar ortaya koymuş ve mahkûmlar soyacakları evin boş olduğunu sosyal medyadan kontrol ettiklerini beyan etmişlerdir. Güvenlik sistemleri üreticisi Friedland’in yayımladığı bu raporda konum paylaşmanın doğuracağı sorunlar tek tek sıralanıyor. Dolayısıyla masumane görünen paylaşım önüne geçilmeyecek sorunlar doğuruyor.” şeklinde konuştu.
 
"ÇİN'DEN SONRA EN ÇOK TATİL FOTOĞRAFI PAYLAŞAN ÜLKEYİZ"
 
Yaz aylarının gelmesiyle birlikte turizm sektörünün canlandığını ve tatilcilerin sürekli sosyal medyada fotoğraf paylaştığını belirten Yrd. Doç. Dr. Kırık, “Bilindiği gibi Türkiye sosyal medya kullanımında ilk 5 ülke arasında yer almaktadır. Bu durum tatil fotoğraflarının paylaşılması esnasında da geçerli. Türkiye ülke sıralamasında Çin’den sonra ikinci sırada yer almaktadır. Seyahat ve tatil sitesi Momondo’nun paylaştığı istatistikler oldukça dikkat çekicidir. Araştırma Türk halkının neredeyse 3’te 2’sinin tatil sırasında fotoğraf ve video paylaştığını ortaya koymuştur. Bu alanda Türkiye’yi İtalyanlar takip etmektedir. Bu fotoğraf ve videoların paylaşılması sosyal medyanın atmosferinden kaynaklanmaktadır. Tabiri caizse tatil sezonunda; “Ben de buradayım. Ben de tatile gidiyorum.” diyebilmek ve gidilen yerleri diğer kullanıcılarla paylaşmak Türkiye’de önem kazanıyor” dedi.
 
"DOĞRU KULLANMAKLA HIRSIZLIKLARIN ÖNÜNE GEÇİLEBİLİR"
 
Sosyal medyanın yapısının paylaşıma açık sanal bir alan olduğunu ifade eden Kırık, “Elbette sosyal medyada paylaşım yapacağız, fotoğraf, video ve içerikleri sunacağız; ancak öncelikle yapmamız gereken tanımadığımız kişileri sosyal ağlarımıza eklememek ve sürekli olarak korumalı hesap kullanmaktır. Çünkü hırsızlar sahte hesapları kullanarak hesapları önce takip altına alıyor, daha sonra durum analizi yaptıktan sonra faaliyete geçiyorlar. Yine herkese açık paylaşımlar da yeni nesil hırsızların ekmeğine yağ sürüyor ve paylaşılan konum bilgileri tek tek depolanarak hırsızların işini kolaylaştırıyor. Bu nedenle sosyal medyada mahremiyete dikkat etmek gerekmektedir.” değerlendirmesini yaptı.
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.