Unutulan 2 Lira takibe düşürdü

Bankaların uygulamalarına her gün vatandaşı şaşırtacak bir olay ekleniyor. Eski bir banka müşterisinin başından geçenler olayı duyanlara pes artık dedirtecek cinsten. Mağdurun kapanan hesabında 2 liralık borç nedeniyle bankanın kendisi hakkında takip işlemi başlattığını duyan kişi ne yapacağını şaşırdı.

Unutulan 2 Lira takibe düşürdü

 Ülkenin en büyük bankalarından biri kapanan hesapta kalan 2 lira için takip başlattı. Bu sebeple "kredi notu" düşen vatandaş, durumu kredi başvurusu sırasında öğrendi.

 

Mağdur vatandaş; sikayetvar.com’da yer alan iletisinden anlaşıldığı üzere, söz konusu bankadaki hesabını kapattı. Hesabı kapattığında bankaya herhangi bir borcu kaldığını bilmiyordu. Banka, 2 Lira için takip başlattı.

 

GÖLGE HESAP

 

Görüşünü aldığımız bankacılar bu tutarın çeşitli işlemlerden kaynaklanmış olabileceğini söylüyorlar. Daha çok hesap işletim ücreti ve gölge hesaptan bahsediliyor. Gölge hesapta, bankada parası olmayan vatandaş hesap tutarını sıfır olarak görüyor. Hesaba para yatırıldığı anda bu durum değişiyor. Örneğin, bakiyesi sıfır görünen hesabınıza 100 lira yatıyorsa, bunu bir ödeme için kullanmak üzere bankadan çekmeye gidiyorsunuz fakat hesabınızda 65 lira buluyorsunuz. Bankalar; çeşitli adlar altında belirlediği bir tutarı, hesaba para yattığı anda kesiyor.

 

Müşterisi olsun olmasın herkese ürün satmak için 7 Gün 24 saat ulaşabilen bankalar, eski müşterisine 2 lira bakiyeniz kalmış bunu ödeyin yoksa takibe gidilecek demediği için vatandaşın aleyhine sonuçlar doğuracak durumlardan haberi olmuyor ve sonuçta yine tüketici mağdur oluyor.

 

İsyanını “Banka, kendi kendime kapattığım hesabımda kalan 2 TL bakiyeyi takibe aktarmış! Bugün bu bakiye faiziyle birlikte 3 TL olmuş! Nasıl ödememi istersiniz? 3 TL için 24 ay kredi alabilir miyim?” diyerek aktaran tüketiciye banka tarafından “Müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesine verdiğimiz önem gereği; müşterimize konuyla ilgili incelemelerimiz sonucunda en kısa sürede bilgi verilecektir.” şeklinde cevap verildi.

 

BELGE İSTEYİN

 

Tüketici hakları uzmanları; vatandaşın bankalar ile işlem yaparken dikkatli olmasını; bu tip durumlarda şubelerden, müşteri hizmetlerinden ve ilgili birimlerden borçları olmadığına dair *"kabul edilebilir bir belge" istemelerini öneriyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.