1. HABERLER

  2. MEDYA

  3. 'İstanbul Kırmızısı'na sert eleştiri
'İstanbul Kırmızısı'na sert eleştiri

'İstanbul Kırmızısı'na sert eleştiri

"Ferzan Özpetek'in yeni filmi İstanbul Kırmızısı beğenilmedi."

A+A-

Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek'in kendi kitabından sinemaya uyarlanan 'İstanbul Kırmızısı' isimli filmi 3 Mart'ta vizyona girdi. Özpetek'in 20 yıl aradan sonra ilk kez Türkiye'de çektiği film beklenen ilgiyi görmedi ve izleyenler tarafından eleştiri yağmuruna tutuldu. Star Gazetesi yazarı Bedir Acar, 'İstanbul Kırmızısı' ile ilgili bir yazı kaleme alarak "Ferzan Özpetek'in yeni filmi İstanbul Kırmızısı beğenilmedi. Oyuncu performanslarının zayıf olduğunda birleşen eleştirmenler, Titanic'in buz dağına çarpıp parçalanması gibi Özpetek'in oyuncu egosuna çarptığını belirtiyor." dedi.

 

İşte Acar'ın yazısı...

 

"OYUNCULARDAN BÜYÜK DARBE ALDI"

 

Yönetmen Ferzan Özpetek önce kitabını yazdı, sonra filmini çekti: İstanbul Kırmızısı… Büyük reklamı yapılan film geçen hafta gösterime girdi, ancak beğenilmedi. Tuba Büyüküstün, Nejat İşler, Halit Ergenç, Mehmet Günsur gibi kariyerinin zirvesinde pek çok oyuncuyu bir araya getiren film, tam da en iddialı olduğu yerden, oyunculardan büyük darbe aldı. İstanbul Kırmızısı ile ilgili yazılan hemen her eleştiride, oyunculukların yapay ve başarısız olduğu yazıldı. Star'a konuşan sinema eleştirmeni Murat Tolga Şen'e göre Ferzan Öztepek, oyunculara bir alan bırakmak istemişse de onlar bu fırsatı iyi değerlendiremedi.

 

"OKUMA PROVASINDAYMIŞ GİBİ PERFORMANS SERGİLEDİLER"

 

Sinema eleştirmeni Tuğçe Dizici de filmle ilgili olarak, 'Tuba Büyüküstün başta olmak üzere ünlülerden oluşturulan oyuncu kadrosu bir kez daha gösteriyor ki başarılı bir sinema oyunculuğu için çok ünlü, çok güzel, çok havalı olmak yetmiyor. İsimleri yan yana yazılınca dahi big bang hissi yaratabilecek oyuncular, okuma provasındaymış gibi performans sergilediler' diye yazdı. Dizici, Tuba Büyüküstün'ün filme ticari olarak çok şey katmış olabileceğini ancak oyunculuk adına götürdüklerinin daha fazla olduğunu öne sürdü ve ekledi 'Mehmet Günsur ne yaptı, neden oradaydı, o kaos neydi anlayamadım.'

 

HEP AYNI FİLMİ ÇEKİYOR

 

Peki neden böyle oldu? Murat Tolga Şen'in tespitleri önemli: 'Ferzan Özpetek hep aynı filmi çekiyor diye yazılar yazdım. Bir 'eşcinsel aşkı' koyuyor her filme, karışık ilişkilerini yönetemeyen heteroseksüeller koyuyor sonra… Filmin kahramanlarından biri genç, diğeri yaşlı… Yaşlı olanın hayatında büyük bir trajedi var vs… Bunu hemen her filminde yapıyor Ferzan.'

 

Özpetek hakkında 'İyi oyuncuları kötü yöneten yönetmen' tanımlaması yapan Şen'e göre, bir yönetmenin yönetmenliği sette belli olur: 'Stanley Kubrick, Jack Nicholsan gibi bir oyuncuya dahi aynı sahneyi 114 defa oynatıp adamı gerçekten delirttikten sonra (The Shining'teki gibi) oynattığı için iyi yönetmen...

 

Ferzan öyle değil; yumuşak, tatlı bir adam. Birbirlerini pamuklara sararak film çekiyorlar. Dolayısıyla yönetmen Titanic'in buz dağına çarpıp parçalanması gibi, Ferzan da dizilerden yüksek paralar kazanan oyuncuların ego dağlarına çarpmış durumda. Ferzan bu kadar egolu oyuncularla karşılaştığında onları yönetemiyor.' İstanbul Kırmızısı'nda oyuncuların 'çok kötü' oynadıklarını dile getiren Şen, filmin hikayesinin doğru dürüst bir odağı, çatısı olmadığını kaydediyor.

 

"SAYGISIZ OYUNCULAR"

 

'İstanbul Kırmızısı önemli bir film değil, bu kadar pataklamaya da gerek yok' dedikten sonra bir konuya daha vurgu yapıyor Şen: 'Yönetmenler sinema oyuncularıyla çalışmalı. Dizilerden bölüm başına 100 bin TL alan oyuncuların artık hiçbir şeye saygısı kalmıyor.'

 

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.