• BIST 97.533
  • Altın 145,969
  • Dolar 3,5805
  • Euro 3,9998
  • Trabzon 17 °C
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 14 °C

Kanser riskini azaltıyor

Kanser riskini azaltıyor
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, bamyanın sağlık açısından faydalı bir gıda olduğunu belirtti.

Bamyanın hem kadınlar hem erkekler için günlük diyet lifi ihtiyacının yüzde 10’unu karşıladığını ifade eden Kandıralı, “Yarım su bardağı dilimlenmiş, pişmiş bamya 2 gram diyet lifi sağlar, 25 kaloridir. Hem kadınlar hem erkekler için günlük diyet lifi ihtiyacının yüzde 10’unu karşılar. Çözünür ve çözünmez lif içerir. Çözünür lif diyabet ve yüksek kan kolesterolünü önler, çözünmez lif sindirim sistem fonksiyonlarını düzenler. Lif alımı obezite riskini, felç, kalp hastalığı ve hipertansiyon riskini azaltır. Yarım bardak pişmiş bamya kadınların günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 17’ini, erkeklerinde yüzde 15’ini karşılar. C vitamini kuvvetli bir antioksidandır, kanser riskini, yaşa bağlı makula dejenerasyonunu ve hipertansiyonu azaltır. Ayrıca C vitamini kemik, deri, kan damarları ve bağışıklık sistemi sağlığı için gereklidir. Bamya ısı, ışık ve havaya maruz kaldıkça C vitamini etkinliği azalır. Bamya alındıktan 3-4 gün içinde kullanılmalı ve C vitamini kaybını önlemek için sadece pişirmeden önce kesilmelidir. Pişmiş bamyanın ½ bardağında 37 mikrogram folat vardır. Folat, protein, karbonhidrat ve yağ metabolizması için gereklidir. Aynı zamanda sinir sisteminin düzgün çalışması, kırmızı kan hücreleri ve DNA ve RNA gibi genetik materyallerin sentezi için gereklidir. Yeterli folat alımı depresyon, kanser ve kalp hastalık riskini azaltır. Bamya gibi folat zengini besin tüketimi hamile kadınlar için çocuğun herhangi bir doğum kusuru ile doğmasını önleyecektir. Bamyanın antioksidan bileşik konsantrasyonu diğer antioksidanı yüksek sebzeler ve çoğu yüksek antioksidan içeriği olan meyveye kıyasla daha yüksektir. Antioksidanlar serbest radikallerin DNA ve hücre zarına verdiği hasarı önlerler. Diyetle yüksek oranda antioksidan alımı kalp hastalığı, kanser veya Alzheimer hastalığı gibi nörolojik bozuklukları önler” diye konuştu.

Bamyadaki müsilaj ve zamkların ince bağırsakta emilimi düzenleyerek kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olduğunu ifade eden Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, “Kilo kaybı için düşük kalorili ideal bir sebzedir. Bamya, sağlık faydalarını yitirmemesi için kısık ateşte pişirilmelidir. Bamya probiyotik olarak adlandırılan iyi bakterilerin yayılmasını kolaylaştırır, B kompleks vitaminlerin biyosentezine yardımcı olur. Bamya iyi bir laksatif görevi görür, ülseri iyileştirir, spastik kolon tedavisinde etkilidir ve mide-bağırsak kanalını yumuşatır. Bamya okzalattan zengindir, ancak bir çikolata, kuzu eti veya ıspanak kadar yüksek oranda değildir. Eğer okzalata eğilimli böbrek taşınız varsa bamya tüketiminde aşırıya kaçılmaması önerilir” dedi.


  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Borçlu esnafa sağlık müjdesi24 Mayıs 2017 Çarşamba 14:08
  • Orucunuzu çorba ile açmayın24 Mayıs 2017 Çarşamba 13:30
  • Bu bacağından çıktı24 Mayıs 2017 Çarşamba 13:14
  • Bakanlık devreye girdi23 Mayıs 2017 Salı 18:01
  • Migrenin faturası 14 milyar dolar23 Mayıs 2017 Salı 15:35
  • Lenfoma hastalığı nedir?23 Mayıs 2017 Salı 14:48
  • Dünyada bir ilk Türkiye'de yapıldı!22 Mayıs 2017 Pazartesi 19:30
  • Uzmanlardan ramazanda sağlıklı beslenme önerisi22 Mayıs 2017 Pazartesi 14:00
  • Her 10 saniyede 1 kişi bu nedenle ölüyor!22 Mayıs 2017 Pazartesi 10:06
  • Başımız belada!21 Mayıs 2017 Pazar 12:27
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.