• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Trabzon 16 °C
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 15 °C

‘Made in Turkey’ tarih oluyor!

‘Made in Turkey’ tarih oluyor!
İşte Yeni Formül...

Birleşmiş Markalar Derneği, 2030 yılında Türkiye'yi 2.77 trilyon dolarlık milli gelire ulaştırmasını öngördüğü markalı ekonomiye geçiş formülünü açıkladı. Bunun için 1970'lerde Almanya'ya aynı dönemde işçi gönderdiğimiz İtalya ve İspanya'nın markalaşma sürecini incelediklerini anlatan BMD'nin Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Bir zamanlar Avrupa'nın köylüsü olan İtalya ve İspanya marka ekonomisine geçerek ülke imajlarını yükselttiler. Türkiye'de üretmek önemli, ama markanın Türk markası olması önemli değil gibi bakılıyor. Oysa üretim sadece üretim gelirini kapsıyor. Markada ise üretimin yanısıra lojistik, satış, kira geliri gibi değerleri de içinde barındıırıyor. Bunun için 'Made in Turkey' kavramının yerine 'Turkish Brands'i kullanmalıyız. Turquality programının vizyonunda da zaten bu vardı" dedi.


 İtalya'nın 2 katını satıp 5'te birini kazanıyoruz


BMD'nin Marka Ekonomisi raporu, markalaşarak İtalya'nın tekstilde Türkiye'den kat kat fazla para kazanır hale geldiğini söyledi. Türkiye'nin sadece yüzde 41'i kadar erkek ve katın ceketiyle, gömlek, hırka, bluz ihraç eden İtalya, 7.736 birim katma değer yaratarak Türkiye'den 5.2 kat fazla para kazanıyor

 Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 'Marka Ekonomisi' raporu ile dünyanın en büyük 10 ekonomisi içine girmeyi amaçlayan Türkiye için yeni bir rota çizerken, markalaşma sürecinde İtalya, İspanya ve Türkiye'nin kıyaslaması çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. 1970'lerde Almanya'ya Türkiye ile aynı dönemde işçi gönderen İtalya ve İspanya marka üretmede büyük mesafe alarak Türkiye'ye fark attı. Örneğin İtalya, bugün 96.7 milyon kilogram erkek ve kadın ceket, gömlek, hırka, bluz gibi tekstil ürünleri ihraç ederek, aynı ürünlerde 237 milyon kilogram ihracatı olan Türkiye'nin sadece yüzde 41'ine ulaşmasına karşın (2.5 kat fazla), 7 bin 736 birim katma değer üreterek Türkiye'den 5.2 kat daha fazla para kazanıyor. Örneğin bu fark erkek dokuma takım elbisede daha ada açılıyor. Bu üründe 2.480 birim katma değer üreten İtalya, Türkiye'den 8.3 kat fazla kazanıyor. Oysa aynı üründe Türkiye, yaklaşık 50 milyon kilogram ürün ihraç ederken, İtalya'da 31 milyon kilogramda kalıyor.

 Yıllar itibariyle kıyaslama da ilginç sonuçlar ortaya koydu. 1970'lerde ihraç erkek ceketinde kilogramda 6.5 dolar kazanan Türkiye'ye karşın 8.6 dolar kazanan İtalya, yıllar içerisinde farkı büyük oranda açtı. Örneğin 2010 itibariyle kilogramda Türkiye, 32.6 dolar kazanırken, İtalya 188.6 dolarla 5.8 kaz fazla kazanıyor.

 MARKALI SATIŞ 5 KAT ARTAR


 Yukarıdaki tabloyu tersine çevirmek üzere markalı ekonomiye geçiş stratejisine göre BMD, hedeflerini şöyle sıraladı:

 *Gıda dışı modern perakende pazarının payı 2011 yılında yüzde 57'den 2030 yılında yüzde 85'e çıkacak.

 *Katma değer yaratan markalı yurtiçi satışlar 2011 yılında 66 milyar dolardan 2030 yılında 340 milyar dolara ulaşacak. (habertürk)

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Emekli maaşında yeni düzenleme!25 Mayıs 2017 Perşembe 10:20
  • İsteyen tazminatını erken çekebilecek25 Mayıs 2017 Perşembe 09:28
  • Dolar ve Euro ne kadar?25 Mayıs 2017 Perşembe 09:17
  • 24 Mayıs Şans Topu sonuçları24 Mayıs 2017 Çarşamba 22:21
  • Rusya'dan ithalata sınırlama24 Mayıs 2017 Çarşamba 14:33
  • Yeni sistemde asgari ücretlinin aylık kaybı ne kadar?24 Mayıs 2017 Çarşamba 14:15
  • Memur emeklilerin karşılaştığı 13 soru!24 Mayıs 2017 Çarşamba 14:03
  • Merkez'den 'emekli olana' 12 kat maaş ikramiyesi!24 Mayıs 2017 Çarşamba 13:59
  • 120 milyar TL'lik alacak yapılandırıldı24 Mayıs 2017 Çarşamba 10:14
  • Sigortada tavan fiyat primleri düştü24 Mayıs 2017 Çarşamba 09:53
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.