• BIST 106.390
  • Altın 141,861
  • Dolar 3,5353
  • Euro 4,1152
  • Trabzon 23 °C
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 24 °C

Ömrü uzatan 10 bitkisel protein kaynağı

Ömrü uzatan 10 bitkisel protein kaynağı
Sağlık için çok önemli...

Yapılan araştırmalar bitkisel protein tüketiminin ömrü uzattığını ortaya koydu.

 

Bitkisel proteinler hayvansal proteinlerden daha sağlıklı çıktı. 131,342 kişi ile yapılan araştırmaların sonucunda bitkisel proteinlerin ömrü uzattığı görüldü. Bitkisel ve hayvansal protein tüketiminin yaşam süresine etkisini anlamak için 131,342 katılımcı üzerinde yapılan dünyanın en kapsamlı araştırmasının sonuçları Ağustos 2016'da yayınlandı

 

Araştırma sonuçları yüksek miktarda hayvansal protein tüketmenin yüksek ölüm oranı ile ilişkili olduğunu ortaya çıkardı. Buna karşılık bitkisel protein tüketimi yüksek olanların ölüm oranının daha düşük olduğu görüldü.

 

Özellikle salam, sosis gibi işlenmiş kırmızı et yerine bakliyat, taze fasulye, kinoa gibi bitkisel protein içeren besinler tüketmenin daha düşük ölüm oranları ile ilişkilendiğini tespit etti.

 

EN İYİ BİTKİSEL PROTEİN KAYNAKLARI

 

Mercimek: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş mercimek 18 g protein içeriyor.

 

Kinoa: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş kinoa, 9 g protein içeriyor. Glüten içermeyen kinoayı pişirip salatalarınıza katabilir, sabahları yulaf yerine pişirebilirsiniz. Uzak doğu mutfağından kinoa ile yapılmış çok lezzetli ve sağlıklı bir yemek tarifi için:

 

Karabuğday: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş karabuğday yaklaşık 6 g protein sağlar. Rus mutfağının vazgeçilmezlerinden biri olana karabuğday glütensiz beslenme için de uygundur.

 

Fasulye: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş fasulye yaklaşık 15 g protein içeriyor. Baklagilleri pirinçle beraber tükettiğinizde, birinde az miktarda olan amino asit diğerinde bol bulunduğu için birbirlerini tamamlıyorlar. Sonuçta et yemiş kadar tam protein alıyorsunuz. Pirinç ve baklagilleri aynı öğünde yemeniz şart değil, aynı gün içinde olması yeterli.

 

Bezelye: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak bezelye 15 g protein içeriyor.

 

Fava: En iyi bitkisel protein kaynakları Bir bardak fava fasulyesi yaklaşık 10 g protein sağlıyor.

 

Antep fıstığı: En iyi bitkisel protein kaynakları 28 gramında (49 adet) 6 g protein var.

 

Kabak Çekirdeği: En iyi bitkisel protein kaynakları 28 gramında (85 adet) 5 g protein var.

 

Chia Tohumu: En iyi bitkisel protein kaynakları 2 yemek kaşığı 4 g protein içeriyor. Orta Amerika’da yüzyıllardır kullanılan chia tohumu, son yıllarda en popüler süper besinlerden biri haline geldi. Chia tohumlarını smoothie’lerinize, salatalarınıza, yulaf ezmenize katabilirsiniz.

 

Kenevir Tohumu: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 çorba kaşığı 11 g protein içeriyor. Kenevir tohumu aynı zamanda iyi bir Omega-3 kaynağı.

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 5 Adımda Kalp Sağlığınızı Koruyun!17 Temmuz 2017 Pazartesi 15:55
  • Minik Alya’yı yaşatalım!16 Temmuz 2017 Pazar 10:38
  • Plastik şişelerle ilgili korkutan uyarı14 Temmuz 2017 Cuma 15:22
  • Ünlü oyuncunun acı günü13 Temmuz 2017 Perşembe 15:33
  • Uykusuzluğunuza Derman Olacak 5 Besin…13 Temmuz 2017 Perşembe 12:09
  • Demet Akalın'dan Nur Yerlitaş’a ziyaret12 Temmuz 2017 Çarşamba 14:34
  • Duruş şeklimiz hayatımızı nasıl etkiler?11 Temmuz 2017 Salı 18:02
  • Türk kahvesinde 65 tat ve koku bulunuyor11 Temmuz 2017 Salı 17:08
  • Trabzon'da 6 ayda bakın kaç kişi bunu başardı!11 Temmuz 2017 Salı 10:00
  • Psikopatların beyni farklı çalışıyor07 Temmuz 2017 Cuma 17:56
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.