• BIST 100.618
  • Altın 141,438
  • Dolar 3,5175
  • Euro 3,9927
  • Trabzon 25 °C
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 31 °C

Ömrü uzatan 10 bitkisel protein kaynağı

Ömrü uzatan 10 bitkisel protein kaynağı
Sağlık için çok önemli...

Yapılan araştırmalar bitkisel protein tüketiminin ömrü uzattığını ortaya koydu.

 

Bitkisel proteinler hayvansal proteinlerden daha sağlıklı çıktı. 131,342 kişi ile yapılan araştırmaların sonucunda bitkisel proteinlerin ömrü uzattığı görüldü. Bitkisel ve hayvansal protein tüketiminin yaşam süresine etkisini anlamak için 131,342 katılımcı üzerinde yapılan dünyanın en kapsamlı araştırmasının sonuçları Ağustos 2016'da yayınlandı

 

Araştırma sonuçları yüksek miktarda hayvansal protein tüketmenin yüksek ölüm oranı ile ilişkili olduğunu ortaya çıkardı. Buna karşılık bitkisel protein tüketimi yüksek olanların ölüm oranının daha düşük olduğu görüldü.

 

Özellikle salam, sosis gibi işlenmiş kırmızı et yerine bakliyat, taze fasulye, kinoa gibi bitkisel protein içeren besinler tüketmenin daha düşük ölüm oranları ile ilişkilendiğini tespit etti.

 

EN İYİ BİTKİSEL PROTEİN KAYNAKLARI

 

Mercimek: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş mercimek 18 g protein içeriyor.

 

Kinoa: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş kinoa, 9 g protein içeriyor. Glüten içermeyen kinoayı pişirip salatalarınıza katabilir, sabahları yulaf yerine pişirebilirsiniz. Uzak doğu mutfağından kinoa ile yapılmış çok lezzetli ve sağlıklı bir yemek tarifi için:

 

Karabuğday: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş karabuğday yaklaşık 6 g protein sağlar. Rus mutfağının vazgeçilmezlerinden biri olana karabuğday glütensiz beslenme için de uygundur.

 

Fasulye: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak pişmiş fasulye yaklaşık 15 g protein içeriyor. Baklagilleri pirinçle beraber tükettiğinizde, birinde az miktarda olan amino asit diğerinde bol bulunduğu için birbirlerini tamamlıyorlar. Sonuçta et yemiş kadar tam protein alıyorsunuz. Pirinç ve baklagilleri aynı öğünde yemeniz şart değil, aynı gün içinde olması yeterli.

 

Bezelye: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 bardak bezelye 15 g protein içeriyor.

 

Fava: En iyi bitkisel protein kaynakları Bir bardak fava fasulyesi yaklaşık 10 g protein sağlıyor.

 

Antep fıstığı: En iyi bitkisel protein kaynakları 28 gramında (49 adet) 6 g protein var.

 

Kabak Çekirdeği: En iyi bitkisel protein kaynakları 28 gramında (85 adet) 5 g protein var.

 

Chia Tohumu: En iyi bitkisel protein kaynakları 2 yemek kaşığı 4 g protein içeriyor. Orta Amerika’da yüzyıllardır kullanılan chia tohumu, son yıllarda en popüler süper besinlerden biri haline geldi. Chia tohumlarını smoothie’lerinize, salatalarınıza, yulaf ezmenize katabilirsiniz.

 

Kenevir Tohumu: En iyi bitkisel protein kaynakları 1 çorba kaşığı 11 g protein içeriyor. Kenevir tohumu aynı zamanda iyi bir Omega-3 kaynağı.

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kanserin düşmanı ’karpuz’27 Haziran 2017 Salı 14:06
  • Kalp krizi riskini artıran etmenler...26 Haziran 2017 Pazartesi 16:39
  • Bayramda beslenmeye dikkat26 Haziran 2017 Pazartesi 13:29
  • Ünlü sanatçı denizde boğuldu!24 Haziran 2017 Cumartesi 22:48
  • Ailesinden bile saklamış!23 Haziran 2017 Cuma 22:11
  • Bu mikrop onu öldürüyordu!23 Haziran 2017 Cuma 22:06
  • Sigarada yeni düzenleme21 Haziran 2017 Çarşamba 12:01
  • Yılda 3 binden fazla kişinin ölümüne yol açıyor20 Haziran 2017 Salı 22:29
  • Karnından çıkan kitle şaşırttı20 Haziran 2017 Salı 13:28
  • Bu ürünlerden uzak durun!19 Haziran 2017 Pazartesi 11:24
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.