Ayranın kaç faydasını biliyorsunuz?

Ayranın faydalı gıda olduğuna şüphe yok ve bunu herkes bilir. Ama nelere yararlı olduğunu ve hangi faydaları olduğunu bilmek o kadar kolay değil...

Ayranın kaç faydasını biliyorsunuz?

 Ayran deyip geçmeyin… Günde en az 1 bardak ayranla daha sağlıklı bir yaşam

Ayranın yaz aylarında ferah ve serinletici bir içecek alternatifi olmasının yanı sıra, başta çocuklar olmak üzere her yaştan bireyin sağlığı için koruyucu bir kalkan olduğunu biliyor muydunuz?

Sağlıklı bir bedene sahip olmanın birincil koşulu, dengeli beslenme ve yeterli sıvı alımı olduğunu belirten Beslenme Uzmanı Aysen Arıcan, süt-yoğurt-ayran grubu ise her yaşta en çok gereksinim duyduğumuz ve her gün belli oranlarda tüketmemiz gereken besinlerdir. Ayran, bu nedenle gelişim çağındaki çocuklarımız ve gençlerimiz için, en sağlıklı ve aynı zamanda lezzetli bir içecek alternatifi oluşturur. Yetişkinler ise yaşamlarının her aşamasında ayranı güvenle ve keyifle tüketebilirler.

Her yaşta ayran tüketmek çok önemli

Ayran, kalsiyum, potasyum, fosfor, B2, B12 mineralleri bakımından çok zengindir. Dolayısıyla çocukluk döneminden başlayarak yaşamın tüm evrelerinde günde en az bir bardak tüketilmelidir. Çocukluktan, ergenlik, gençlik, olgunluk ve yaşlılık dönemlerine kadar her daim tüketebileceğimiz bir ürün olarak sofralarımızdan ayırmamamız gereken bir besindir.

Alternatif kalsiyum kaynağı…

Protein, vitamin, yağ ve mineral bakımından zengin bir içecek olan ayranın sindirimi süte göre daha kolaydır ve bu nedenle de sütü sindirmekte güçlük çekenler (laktoz intoleransı) için de iyi bir kalsiyum alternatifi olarak önerilebilir. İçerdiği mineraller ve su sayesinde özellikle yaz aylarında terle kaybedilen su ve elektrolitlerin yerine konulmasını da sağlar.

Kas, kemik, sinir ve bağışıklık sisteminin koruyucu kalkanı…

Ayran kas, sinir ve kemik gelişiminden, kanın yapılanmasından, ve hormonal metabolizmadan sorumlu olan esansiyel amino asitleri tam ve eksiksiz olarak yapısında taşıyan kazein ve whey proteinlerine sahip bir içecektir. Bu sayede kas, kemik, sinir ve bağışıklık sistemini korur ve hem çocukların hem de yetişkinlerin sağlığını güçlendirir.

Ayranın faydaları:

•Zengin kalsiyum, fosfor, B12, A ve D vitamini içeriği sayesinde kemik gelişimine ve güçlenmesine destek olur.

•Sindirim ve bağışıklık sistemini destekler.

•Kemik erimesi riskini büyük ölçüde azaltır.

•İçinde bulunan magnezyum, kalsiyum ve potasyum sayesinde yüksek tansiyonun kontrol altına alınmasını sağlar.

•Kansere, alerjiye, gastrit ve ülsere, iltihaplanmaya karşı koruma sağlar.

Kimler ayran içmeli?

Gelişim sürecindeki çocuklar ve ergenlik çağındaki gençler, yetişkin bireyler; kalp ve damar hastalıkları, diyabet gibi metabolik hastalıkları olanlar, hipertansiyon ve kolesterol hastaları ayran içmelidir. Ayrıca kanser, alerji, gastrit ve ülser hastalıklarına genetik olarak yatkınlığı olanlar koruyucu işlevi olan ayranı tüketmelidir.

Farklı nesillerden aile bireyleri besleyici, serinletici etkisi olan ve lezzeti ile geleneksel damak tadımıza uygun ayranı aynı sofrada güvenle ve rahatlıkla tüketebilirler. 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.