Bu yiyecekler diş düşmanı!

Çok önemli bir konu: Diş sağlığı…

Bu yiyecekler diş düşmanı!

 Diş sağlığını korumak elinizde… İşte bu bilgilerle diş sağlığını korumak mümkün…

Son yıllarda geleneksel beslenme alışkanlığındaki değişmeler büyüme ve gelişme çağındaki çocukların hem genel sağlığını hem diş sağlığını olumsuz yönde etkiliyor. Sağlıklı nesiller için çocuklara küçük yaşlarda itibaren doğru beslenme alışkanlığı kazandırmak gerekiyor.  Fast food besinlerin içinde yer alan katkı maddeleri ve yanında tüketilen asitli içecekler sağlıksız, yetersiz ve dengesiz bir beslenme şekli olup çocukların ağız ve diş sağlığını olumsuz etkiliyor.

Yrd. Doç. Dr. Diş Hekimi ve Protez Uzmanı Çağdaş Kışlaoğlu, fast food yiyeceklerden uzak durulması gerektiğini bu tür yiyeceklerin çocuklarda ayrıca şişmanlık, şeker hastalığı, kemik erimesi gibi sağlık sorunlarına da neden olduğunun altını çizdi. Fast food yiyecekler yerine bol sebze ve meyve tüketmek gerektiğini de sözlerine ekledi.

FAST FOOD YİYECEKLER DİŞ DÜŞMANI

Fast food yiyecekler ve asitli içecekler görünümleri ve lezzetleri nedeniyle hem zaman çocukların ilk tercihleri arasında yer alıyorlar. Oysa ki fast food besinlerin içine renklendiriciler, aroma arttırıcı maddeler, tatlandırıcılar, antimikrobiyal maddeler eklenmektedir. Bu kimyasallar dişlerde renk değişikliği yaparken, asitli içecekler ise diş hassasiyetine neden olmaktadır.

Anne karnından başlayarak diş sağlığını korumada en önemli mineral kalsiyumdur. Fast food yiyeceklerde bulunan yüksek miktardaki sodyum çocuklarda kalsiyum emilimini durdurduğu için özellikle çocukların diş sağlığını tehdit etmekte uzun vaade de ise obezite hastalığına yol açmaktadır. Koyu yeşil yapraklı sebzeler kalsiyumdan zengin gıdalardır. Hamburger, cips, kızartma yerine koyu yeşil yapraklı sebzeler ve koyu renkli meyvelerin tüketilmesi diş taşlarının oluşumunu engellerken ağız ortamını bazik hale getirerek dişlerin temizlenmesini sağlıyor.

KARBONHİDRAT TÜKETİMİNE DİKKAT!

Çocukluk döneminde diş sağlığı için karbonhidratların kararında tüketilmesi gerekiyor. Besin kalitesi düşük olan karbonhidrat tüketimi çocukların dişlerini çürütürken, sağlıksız kilo almalarına neden olur. Bu nedenle nişasta ve şeker içeren besinler yerine tahıl ve kuru baklagiller tercih edilmeli. Protein koruyucu özelliği olan karbonhidratlar yeterli miktarda tüketilmezse büyüme ve gelişmeyi de olumsuz yönde etkiliyor.

KALSİYUM İÇEREN BESİNLERİ HER GÜN TÜKETİN

Kalsiyum büyük miktarda dişlerin yapısında bulunur. Tüm yaş grupları için önemli olan kalsiyumu özellikle büyüme çağındaki çocukların  tüketmesi gerekmektedir. Yüksek miktarda kalsiyum içerdiği bilinen en iyi besin kaynağı ise süt ve süt ürünleridir. Kalsiyum eksikliğinin dişlerde çürüğe neden olacağını belirten Kışlaoğlu çocukların en sık tüketmesi gereken gıdaların süt ve süt ürünleri olduğunu ifade ediyor.

SEBZE VE MEYVE ÇÜRÜK OLUŞUMUNU ENGELLİYOR

Diş sağlığımızı korumanın ne iyi yöntemlerinden birisi de sebze ve meyve tüketmedir. Elbette ki sebze ve meyveler mevsiminde tüketilmelidir. Bu besinlerde bulunan vitaminler dişlerin çürümesini engellerken aynı zamanda dişlerin güçlenmesini sağlıyor.

Çocukların beslenme çantalarının içinde sandviçin arasına domates, salatalık, yeşil biber ya da sebzeli börek koymanın daha uygun olacağını belirten Kışlaoğlu, bu yiyeceklerin ağız ve diş sağlığına yararlı olduğunu söylüyor. Ayrıca beslenme çantasında her gün bir meyve bulunması gerektiğini vurgulayan Kışlaoğlu, çocuğun yemekten sonra tüketmese de teneffüslerde açlık hissedince meyvesini yiyebileceğini dile getiriyor. Sebze-meyvelerin doğrandıktan sonra bekletilmesi vitamin kayıplarına yol açtığı için Kışlaoğlu, meyvenin beslenme çantasına tek parça halinde konmasını öneriyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.