İlkbaharda rahat bir hamilelik için öneriler

Bahar, her ne kadar keyifli bir mevsim olsa da, bu mevsimin olumsuzluklarını da unutmamak gerekiyor.

İlkbaharda rahat bir hamilelik için öneriler

Anne adayları, ani hava değişimlerinden oluşan faranjitlerden, polenlere bağlı alerjik ve benzeri mevsimsel hastalıklardan korunmada dikkatli olmalı.

"Baharın gelmesi psikolojimizi olumlu etkilemekle birlikte anne adaylarının bu değişimlere daha kolay adapte olabilmeleri için bazı önerilere kulak vermeli" diyen Çakmak Erdem Hastanesi'nden Op. Dr. Yasemin Kement hamilelere ilkbahar tüyoları verdi.

Beslenme ve sıvı tüketimi

Hava sıcaklığının artmasıyla beraber öncelikle günlük sıvı alımına dikkat edilmesi gerekir. Günde 2-3 litre (yaklaşık 10-15 bardak) sıvı alınmalıdır. Ayran hem protein açısından, hem de su ve tuz içeriğinden dolayı bolca tüketilebilir.Bahar ve yaz aylarında artan meyve ve sebze seçenekleri sıvı, mineral ve vitamin ihtiyacımızı karşılamaya yardımcı olur. Yeşil, kırmızı biber, çilek, erik, maydanoz bol miktarda C vitamini içerir. Kayısı, şeftali, domates A vitamine sahiptir. Karpuz, çilek, kırmızı erik, kiraz likopen denilen antioksidan içerir. Üzüm folik asit , C vitamini açısından zengin olduğu gibi antikanserojen özelliğiyle de güzel bir yaz meyvesidir. Sebze ve meyveler içerdiği yüksek posa nedeniyle gebelikte görülebilecek olan kabızlığı önler. Gebelikte hazmı zor olan kızartma, aşırı yağlı ve şekerli yiyeceklerden uzak durulmalıdır.

Egzersizin önemi

Bahar aylarında hamilelerin yapabileceği en kolay ve en yararlı egzersiz yürüyüştür, imkanınız varsa yüzme en güzel egzersizlerden biridir. Ayrıca evde yapabileceğiniz bazı pozisyon ve hafif aerobik egzersizleride vardır. Bu egzersizler kan dolaşımınızı artırır, bel ve sırt ağrılarınızı hafifletir ve vücudunuzu doğuma hazırlar.

Ödeme karşı

Gebelikte kan hacmi ve damar geçirgenliğinin artması ile özellikle ayak ve bacaklarda görülen ödem rahatsızlık verici boyutlara ulaşabilir. Bahar aylarında hamileler ödeme karşı bol su içmelidirler. Tuz tüketimi ne fazla ne de az olmalıdır. Şişlikleri azaltmak için ayakta fazla durulmamalıdır. Uzanma, bacakların altına yüksek bir yastık koyma, otururken bacak bacak üstüne atılmaması ve ayakların sarkıtılarak oturulmaması şişlikleri önlemede önemlidir. Egzersiz yapanlarda şişlikler daha az görülür. Sıkı pantolon ve çoraplar yerine rahat bol kıyafetler tercih edilmelidir.

Bahar alerjilerinden korunun

Bahar aylarında atmosferdeki polen miktarı artmaya başlar. Özellikle de alerjik bünyeli hamilelerin bünyelerine alerjik ortamlardan uzak durmaya çalışması önemlidir. Polen allerjisinden korunmak için dışarıda giydiğiniz giysilerinizi yatak odasından uzak yerlerde değiştirin. Vücudunuzdaki polenleri temizlemek için kısa süreli duş alın. Kuru ve rüzgarlı havalarda mümkün olduğu kadar dışarıya çıkmayın. Hapşırma, burun tıkanıklığı, gözlerde kaşıntı ve sulanma, öksürük ve baş ağrısı gibi belirtileri olan hamilelerin bu belirtilerin uzun sürmesi durumunda doktora başvurmaları gerekir.
KAYNAK: BUGÜN GAZETESİ
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.