Kanser riskini azaltmak için dikkat!

Kanser riskinin önüne geçmenin en basit yollarından biri de yaşam şeklini değiştirmek. Araştırmalar, Kanserin önlenmesinde sağlıklı besinler tercih etmenin kanser gelişiminde yüzde 40’lara varan azalma sağlanabileceğini gösteriyor.

Kanser riskini azaltmak için dikkat!

 Kanser riskini azaltmak elinizde… Araştırmalar kanserle olan savaşta en büyük umudun yaşam tarzı değişiklikleri olduğunu gösteriyor. Kanserin önlenmesinde sağlıklı besinlerin seçimi ve sigara gibi kanserojenlerdense uzak durmak gerekiyor. Son çalışmalar meyve ve sebzeden zengin bir diyet, sigarasız yaşam, düzenli fiziksel aktivite ve sağlıklı vücut ağırlığının korunmasıyla kanser gelişiminde yüzde 40’lara varan azalma sağlanabileceğini gösteriyor.

Memorial Şişli Hastanesi Genel Cerrahi Bölümü’nden Doç. Dr. Oğuzhan Karatepe, “Bu, her yıl dünyadaki 3-4 milyon yeni kanser vakasının önlenmesi anlamına geliyor. Besinler iyi ve sağlıklı bir yaşam için gerekli olan vitamin, mineral ve lifler ile koruyucu etkileri olan ve antioksidanlar olarak bilinen biyoaktif molekülleri içerdikleri için bunlar vücudu kanser de dahil birçok ciddi hastalığa karşı koruyor” diyor.

Kanser savaşında dikkat etmemiz gerekenler

* İdeal ağırlığınızı koruyun.

* Tek yönlü beslenmeden kaçının. (Et, süt, tahıl, meyve-sebze ve yağ olmak üzere tüm besin gruplarından uygun miktarlarda tüketin.)

* Günde 5 porsiyon meyve ve 2 porsiyon sebze yemeye dikkat edin.

* Posa alımının çok önemli olduğunu unutmayın. (Beyaz ekmek yerine çavdar, kepek veya tam buğday ekmeğini tercih edin. Kabuklarıyla yenebilen meyveleri soymadan tüketin.)

* İdeal kilonun korunması amacıyla fazla şeker tüketiminden kaçının.

* Pişirme yöntemi olarak fırında veya haşlamayı tercih edin. Kızartmalardan uzak durun, yemekleri fazla kavurmadan pişirin. n Sigara içmeyin ve içilen ortamlarda bulunmayın.

* Hareketsizlikten kaçının, günlük fiziksel aktiviteleri artırmaya özen gösterin.

* Günde 2-2.5 litre su tüketin

* Çay ve kahve tüketiminizi azaltın. Kahve içerken süt tozu yerine yarım yağlı süt kullanın.

* Asitli içecekler ve hazır meyve suları gibi şeker içeriği yüksek içecekler yerine, az şekerli komposto, hoşaf ve taze sıkılmış meyve suları için.

* Aşırı alkol alımından uzak durun.

* İçerdiği Omega3 yağ asidinin olumlu etkilerinden faydalanmak için haftada 2 veya 3 kez balık tüketin.

* Brokoli, karnabahar, lahana gibi antioksidan içeriği yüksek besinlerin tüketim sıklığını artırın.

* Her tür besini temiz suda iyi yıkayın ve hijyenik koşullarda hazırlanmasına özen gösterin.

* Kızartma yağlarını tekrar tekrar kullanmayın.

* Doğrudan ateşte pişirilen yiyecekleri haftada en fazla 1 gün tüketin. n Günlük tuz tüketiminiz 5 gramın altında olsun. Salamura ve turşu gibi tuz oranı yüksek yiyeceklerin tüketimini sınırlandırın.

* Salam, sosis ve tütsülenmiş yiyecek gruplarından mümkün olduğunca uzak durun. n Gün içinde 2 bardak süt veya yoğurt tüketin.

* Özellikle yaz mevsiminde direkt güneş ışığından kaçının.

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için

OMEGA-3 yağ asitleri, yağlı balıklar ile bazı fındık, tohum ve sebzelerde bulunuyor. Tipik bir modern diyette bu temel yağ asitleri miktarının azaltılması ve son çalışmalarda gıda takviyesiyle yağ asidi miktarını düzenleyerek sağlıklı beslenilmesi öneriliyor. Çuha çiçeği ve ketentohumundaki prostaglandinler, düzenlenmesi önemli olan GLA (gama linoleik asit) iyi kaynaklar olarak görülüyor. İşte öneriler:

* Yağlı balık, fındık ve tohum seçin.

* Tam yağlı tereyağı, peynir ve yağ tüketiminizi izleyin.

* Salata sosları için preslenmiş sızma zeytinyağı kullanın.

Orta düzey yağ içeren besinler

* % 45 Süt (normal, % 3.5), donuts, muhallebi, patates kızartması

* % 40 Kremalı peynir, derisiz kümes hayvanları, ticari taco kabukları, somon

* % 35 Az yağlı (% 2) süt, İsviçre ve Amerikan peynir dilimleri, göğüs biftek, kuzu, peynirli pizza (ince kabuklu)

* % 30 Sığır bulyon, süt, mısır ekmeği, az yağlı kekler

Düşük yağ içeren besinler

* % 25 Çiğ istiridye, tuzlu kraker, az yağlı çikolatalı süt, orta yağlı yoğurt, düşük yağlı süt

* % 20 Kraker, düşük yağlı (% 2) süzme peynir, az yağlı yoğurt

* % 15 Mısır ve mısır unu ekmeği, su dolu ton balığı, taze balık

 

HaberTürk

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.