Kuruyemişler dost mu yoksa düşman mı?

Cevabı haberimizde…

Kuruyemişler dost mu yoksa düşman mı?

Kuruyemiş olmazsa olmaz, ama uzmanların uyarılarına da kulak vermek gerekiyor. Vitamin ve mineral deposu kuruyemişler sağlık için bir hayli yararları besinler… Ancak Uzman Diyetisyen Nazlı Acar, sağlıklı beslenmek isteyenleri kuruyemişlerin yüksek yağ oranları ve kalorileri konusunda uyarıyor.  Acar, porsiyona sadık kalındığı takdirde, en sağlıklı ara öğün seçeneklerinden biri olan kuruyemişleri keyifle tüketmenin mümkün olduğuna işaret ediyor. Yüksek kalorileri nedeniyle uzak durmaya çalıştığımız kuruyemişleri diyetimizi destekleyecek bir dosta dönüştürmek mümkün mü? Yaz günlerine ideal kilosunda girmek isteyenler, beslenme programlarında kuruyemişlerden nasıl yararlanabilir? Detaylar haberimizde…
 
Parlayan güneş, daha sağlıklı ve fit bir bedene kavuşmak için en büyük motivasyon kaynağı. Ilık bahar günlerinde ve yaz akşamlarında, dışarıda yürüyüşler ve uzun sohbetler artıyor. Böyle günlerde en yakın arkadaşlarımız, elimizdeki paketten alıp yediğimiz kuruyemişler… Uzman Diyetisyen ve Bariatrik Beslenme Uzmanı Nazlı Acar’a, yaz mevsimine girerken kuruyemişler hakkında merak edilenler hakkında şu bilgiler veriyor:
 
“Sağlıklı bir beslenme programı, mutlaka kuruyemişleri de içermeli. Kuruyemişler güçlü birer antioksidan olmalarının yanı sıra bağışıklık sistemini güçlendirme, büyüme-gelişmeyi destekleme ve dikkat artırma üzerindeki yararlarıyla sağlık için vazgeçilmezdir. Vitamin ve mineral deposu olan kuruyemişlerin çeşitli kronik rahatsızlıklar ve bazı kanser türlerinin görülme olasılığını azaltan etkisi bilimsel araştırmalarla ortaya konmuştur.
 
Kuruyemişin Yüzde 50-60’ı Yağ
 
Kuruyemişler, atıştırmalık olarak açlığı bastırmak ve vücudun sağlıklı protein ihtiyacını karşılamak açısından önemli faydalar sağlar. Kuruyemişlerdeki kaliteli protein, diyetin yanı sıra spor yapanlar için de yararlıdır çünkü vücuttaki fazlalıklardan kurtulurken kasların korunmasına yardım eder. Diyet listelerinin vazgeçilmezi olan bu yiyeceklerin tüketim miktarlarına dikkat etmek ise çoğu zaman gözden kaçırılmaktadır. Ne yazık ki, kuruyemişler gözümüze küçük gözüktüğünden, evde ya da işyerlerinde, televizyon karşısında, çalışırken veya dinlenirken, önerilen miktarların üzerine çıkılabiliyor. Kuruyemişlerin tüketilen miktarlarının yüzde 50-60’ının yağ içeriyor. Bu nedenle  sınırsız değil kalorileri hesaplanarak yenilmeli. Aksi takdirde ideal kiloya ulaşma hayaliyle yenen fazla miktarda kuruyemiş, yüksek kalorisi nedeniyle, kilo alma sebeplerinden birine dönüşebilir.
 
Bir avuç fındık (45 gr.) 286 kalori,
 
Üç tane ceviz 78 kalori,
 
Bir avuç fıstık (50 gr.) 265 kalori,
 
Bir avuç kavrulmuş badem (45 gr.) 259 kalori,
 
Bir avuç (30 gr.) beyaz leblebi 107 kaloridir.
 
Enerji veren, bedensel ve zihinsel yorgunluğu giderip hafıza üzerinde olumlu etkiler yapan kuruyemişler, ara öğün olarak bir porsiyonun üzerinde tüketilmemelidir. Ölçüyü kaçırmamak için küçük gramajlardaki paketler tercih edilebilir ya da bir kaseye konarak yenecek miktara sınır getirilebilir.
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.