“Ney“ Tedavisi!

Hastalara Ney Dinleterek Kendilerini İyi Hissetmeleri Sağlanıyor...

“Ney“ Tedavisi!

Rize’nin Çayeli ilçesi İshakoğlu Devlet Hastanesi’nde hastaların ney dinletisi ile bir nebzede olsa kendilerini iyi hissetmeleri sağlanıyor.


Bu kapsamda Çayeli İshakoğlu Devlet Hastanesi İmam hatibi Şaban Yağcı ve Hasta Hakları Biriminin işbirliği ile hastanede tedavi gören hastalara ile refakatçilerine ve aynı zaman da tüm gün stresli ortamda çalışan personellerin streslerini azaltmak moral ve motivasyonlarını yüksek tutmak amacıyla ney dinletisi yapılmaya başlandı.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü 4. Sınıf öğrencisi olan Burak Kanat tarafından çalınan ve ney sesinden hayli memnun kaldıklarını dile getiren hasta ve hasta yakınları ile hastane personeli bu uygulamanın devam etmesini istediler. Hastane’de ney çalarken zaman zaman da duygulu anlar yaşanması ve neyin ruhsal olarak dinlendirdiğini belirten Hastane imam hatibi Şaban Yağcı, “Birkaç günden bir araştırma yaptım.Hastanemizde yatmakta olan hastalarımıza ne gibi bir değişiklik yapabiliriz.Bazı yerlerde doktorların hastalarına ney sesi dinlettiğini gördüm.Bende aynı şeyi görev yaptığım hastanede uygulamaya karar verdim.Bunu kiminle yapabiliriz konusunda bir diğer araştırmam da ilçede öğrenim gören genç bir kardeşimize ulaştık. Kendisiyle görüştük ve hiçbir ücret talep etmeden çalabileceğini ifade etti” dedi.


 5 yıldır ney çaldığını ifade eden Burak Kanat, “Buradaki amacımız hastalara bizzat şifayı vermek değil. Şifayı veren bizler değiliz. Tabiki ney sadece bir vasıta oldu. Biz burada neyi amaç olarak kullanıyoruz. İnsanları dinlendirebilmek musikinin ruhi boyutunun insanların beden sağlığına ve ruhi faydasına güzellik vermesi açısından ney musikisini kullanıyoruz. Ben şahsen bu olaydan çok memnun kaldım. Buradan herhangi bir maddi çıkarda beklemiyoruz” diye konuştu.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.