Sağlıklı bir Kurban Bayramı için 8 kritik öneri

Sağlıklı bir Kurban Bayramı için 8 kritik öneri

Sağlıklı bir Kurban Bayramı için 8 kritik öneri

Kurban Bayramı yaklaşıyor. Kesilecek kurbanlıklar kadar sağlığımızı da düşünmeliyiz. Kurban Bayramı’nda kurulan sofralar elbette hem gözümüze hem de midemize hitap ediyor ancak ölçüyü kaçırınca durumlar farklı boyutlara gidiyor.
 
Bayramlar lezzetli sofraların kurulduğu özel günler… Tatlılar, hamur işleri, dolmalar ve tabi ki Kurban Bayramı’nın olmazsa olmazı et. Bu günlerde et tüketimi normal zamana oranla çok artıyor. Hatta öyle ki kahvaltıda, öğle yemeğinde ve akşam yemeğinde, yani günde 3 öğün bile et yenilebiliyor. Misafirliklerde ikram edilen şerbetli tatlılar da işin cabası... Tüm bu lezzetli yiyecekler fazla miktarda tüketildiğinde ise ortaya ciddi sağlık sorunları çıkabiliyor.
 
Beslenme ve Diyet Uzmanı Kamuran Diğdem Özkahya, Kurban Bayramı’nda dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi veriyor.
 
1.Eti mutlaka 1 gün dinlendirin
 
Yeni kesilen etin sindirimi zor olur. Alışkanlar nedeniyle bazen kurban kesildikten hemen sonra kavrularak yeniliyor. Ancak mide sağlığınız için biraz sabretmeniz gerekiyor. Eti mutlaka 1 gün dolapta dinlendirin. Ya da bu alışkanlığınızdan vazgeçemiyorsanız en azından tadımlık miktarda yapın. Hem mideniz zorlanmasın hem de içinizde kalmasın.
 
2. Kırmızı eti fazla tüketmeyin
 
Yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içeriğinin yüksek olması kurban bayramında kalp hastalarını da tehdit ediyor. Doymuş yağlar kalp damar tıkanıklarına ve uzun vadede de kalp krizlerine neden olabiliyor. Kalp hastalığı tanınız varsa ve ilaç kullanıyorsanız bu dönemde normalin üzerinde kırmızı et tüketmemelisiniz. Aksi takdirde ciddi sağlık sorunları yaşayabilirsiniz.
 
3. Et ile beraber pirinç pilavı tercih etmeyin
 
Kurban bayramında büyük porsiyonlarda yenen etlerin yanında bir de pirinç pilavı yemek midenizin yanında şekerinize de zarar. Bilin ki pirinç pilavı, beyaz şekerle eşdeğer. Kan şekerinizi hızlı bir şekilde yükseltiyor ve hızlı bir şekilde düşürüyor. Bu da baygınlık, gözlerde kararma gibi etkilerle kendini göstererek Kurban Bayramı’nda sizi hastanelik edebiliyor.
 
4. Et ile beraber salata tercih edin
 
Kurbanın kesilmesi ile kahvaltıda da yerini alan kırmızı et günlük et tüketim miktarının oldukça artmasına neden oluyor. Öğlen ve akşam yemeğinde de sofrada yerini alan kavurmalar günlük protein alımının fazla olmasının beraberinde posa alımının normale oranla düşmesine neden oluyor. Bu nedenle et ile birlikte bol limonlu yağsız bir salata tüketmeniz gün içerisindeki besin ögesi dengesini de sağlıyor.
 
5. Çekilen etleri folyolara sarmayın
 
Folyodaki alüminyum yüksek ve düşük ısı ile birlikte besinlere geçiyor. Derin dondurucuda folyolara sarılarak muhafaza edilen et ve kıymaya alüminyum geçiyor. Alüminyum ise kanser, anemi, kemik erimesi ve zeka geriliği gibi pek çok sağlık problemine neden olabiliyor. Çektirdiğiniz etleri bir seferde kullanacağınız miktarı ince bir tabaka haline getirdikten sonra aralarına buz dolabı poşetleri koyarak dondurabilirsiniz. Böylelikle uzun süre çözünmesini de beklememiş olursunuz.
 
6. Bayramların vazgeçilmezi tatlıdan vazgeçin
 
Yemek sonrası ikramların tatlı ağırlıklı olduğu kaçınılmaz bir gerçek. Ama artık bu gerçekten kaçmanın zamanı geldi. Zaten ağır bir öğünden çıkmış olan mideye birde glisemik indeksi yüksek bir tatlı göndermek kan şekerini hızlı bir şekilde yükselteceği gibi mide sorunlarını tetikleyerek rahatsızlık hissi veriyor. Bu nedenle yemekten hemen sonra besin tüketimini sınırlandırmakta fayda var. En az 1,5 saatlik aradan sonra meyve tüketerek tatlı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.
 
7. Eski kurban bayramları yerini kısa tatil programlarına bıraktığı için açık büfelere de dikkat
 
Bayram ve tatil anlayışımızın değişmesi, yaşam koşulları, yoğun iş temposu en ufak bir tatilde bile kendimizi tatil köylerine atmamıza neden oluyor. Yaz aylarından yeni çıkan metabolizmamız daha dinlenememişken yine açık büfelerle buluşmak üzere. Aman dikkat! Yemeğe başlarken mutlaka küçük tabak alın. Önce renkli ve çeşitli besinlerden azar azar alarak yemeğinize başlayın. Yavaş yiyin ve aç gözlülük etmeyin.
 
8. Tatili yemek olarak değerlendirmeyin, kendinizi eve de kapatmayın
 
Tatilde yiyip oturmak yerine yürüyüş ile gününüzü hareketlendirin. Fiziksel aktivitenizi ne kadar arttırırsanız o kadar sağlıklı bir bayram geçirirsiniz.
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.