Sağlıklı Yaşam İçin Dikkat!

Küçük bir dikkatle korunmak mümkün...

Sağlıklı Yaşam İçin Dikkat!

 Şekerli ürünler hem bel çevresinde yağ artışına neden olurlar hem de beyin fonksiyonları için zararlıdırlar. Uzun dönem şeker tüketimi nörolojik sorunların artışıyla sonuçlanıp, hafıza ile ilgili bozukluklara yol açabilmektedir. Şeker tüketimi öğrenme yeteneğini de olumsuz etkilediğinden önceden pişirilmiş hazır hamur işlerinin, şeker, mısır şurubu ve yüksek fruktoz içeren ürünlerden kaçınılması gerekir.

Alkolün uzun dönemde karaciğer hasarı yaptığı biliniyor, bunun yanı sıra beyinde de zihinsel karışıklığa ve netlik eksikliğine neden olmaktadır. Bir sis oluşumu gibi hem bellek kısmını hem de açık ve rahat düşünme yeteneğini olumsuz yönde etkilemektedir. Hiç belli başlı cisimlerin isimlerini veya belli olayları hatırlayamadığınız veya hatırladıklarınızın bir rüya mı yoksa gerçek mi olup olmadığını düşündüğünüz oldu mu ? Böyle bir durumla karşılaşılması yüksek alkol alımından kaynaklı olarak beynin denge mekanizmalarının etkilendiği anlamına gelmektedir. Tabi bu belirtiler alkol alımı kesilirse veya haftada 1-2 içki ile sınırlandırılırsa ortadan kaldırılabilir.

Abur cubur besinler beyindeki kimyasalları değiştirebiliyor, depresyon ve anksiyete ile ilişkili semptomlara yol açabilmektedir. Bunun yanı sıra yüksek yağ oranı içeren besinlerin tüketimi bırakıldığı zaman geri çekilme belirtilerine benzer bazı belirtiler tetiklenebilmektedir. Bu tarz besinler mutluluk ve zindelik, genel bir iyi olma hali veren önemli bir kimyasal olan dopamin üretimini olumsuz yönde etkilemektedirler. Dopamin aynı zamanda bilişsel fonksiyon, öğrenme kapasitesi, uyanıklılık, motivasyon ve hafıza kısımlarını desteklemektedir. Bu yüzden aşırı yağ içeren tüm besinlerden kaçınılması dopamin salınımını desteklemek açısından önemlidir.

Kızarmış besinler ve işlenmiş hazır gıdalar da merkezi sinir sistemini etkilemekte ve ilerleyen yıllarda Alzheimer hastalığı gibi dejeneratif bir beyin hastalığı gelişme riskini arttırmaktadırlar.

Tuzlu besinlerin kan basıncını etkilediği ve kalp üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir.Yapılan çalışmalarda yüksek oranda tuz alımı ( sodyum ) bilişsel fonksiyonları etkilemekte ve düşünme yeteneğini bozabilmektedir sonucuna varılmıştır. Tuzlu besinler ve nikotin tüketiminin ilaçlarla benzer etkilere sahip olduğu gösterilmiştir. Şiddetli yoksunluk belirtilerine yol açıp, tuzlu besinlere karşı aşırı isteğe neden olabilmektedirler.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.