• BIST 107.041
  • Altın 143,530
  • Dolar 3,5635
  • Euro 4,1526
  • Trabzon 23 °C
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 17 °C

Sıcaklarda rahat uyuma önerileri

Sıcaklarda rahat uyuma önerileri
Boynun doğal eğriliğini destekleyen, çenenin öne doğru bükülmesi neden olmayan yastıklarda yatmak doğru. Çarşaf, yastık kılıfı ve pikelerin pamuklu olması önemli.

 Yaz gecelerinde rahat uyumak için öneriler

Hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerine çıkması ile rahat bir uyku uyumanın ve güne zinde başlamanın zorlaştığı belirten uzmanlar, sıcak ve nemli havalarda deliksiz bir uyku için uyarılarda bulundu.

Doruk Sağlık Grubu Kardiyoloji Uzmanı Dr. Erkan Avcı, hava dolaşımının iyi olduğu bir yerde uyunması tavsiyesinde bulundu. Özellikle yatarken doğru şekilde klima kullanımının önemine dikkat çeken Dr. Avcı, şunları söyledi: “Gündüzleri gerek işimiz için, gerekse de diğer sebeplerden ötürü fazlasıyla sıcağa maruz kalıyoruz. Hal böyle iken vatandaşlarımız, gündüz maruz kaldıkları sıcaktan bunalmış bir şekilde evlerine geliyorlar ve gece deliksiz bir uykunun hayalini kuruyorlar. İşte yaz akşamlarındaki bu hayali gerçekleştirebilmek, küçük önlemlerle sağlayabiliriz. Mesela doğru şekilde bir klima kullanımı da bunlar arasında. Halk arasındaki gece yatarken açık bırakılacak olan klimanın kişiyi hasta edeceği kanısına var. Aslında bu düşüncenin aksine, dikkatli bir şekilde kullanılacak olan klimanın, kişiyi hasta etmeden ziyade, rahat bir uyku uyumasına olanak sağladığı gerçeği var ortada.”

Yaz mevsiminin özellikle yaşlıların, kalp, tansiyon ve ciğer hastalıkları olanlara sorunlar açabileceğini vurgulayan Avcı, bu gibi rahatsızlıkları olan bireylerin de küçük önlemlerle yaz mevsimini en az hasarla atlatabileceğini kaydetti.

YASTIK TERCİHİ ÖNEMLİ

İnsanların, en az giysileri ve ayakkabıları kadar kullandıkları yastıkları tercih ederken özen göstermesi gerektiğini belirten Avcı, şu uyarılarda bulundu: “Vücutlarını tam destekleyen, vücudun ağırlık noktalarına özel destek sağlayan rahat şiltelerde yatmaları uyku kalitesini artırır. Boynun doğal eğriliğini destekleyen, çenenin öne doğru bükülmesi neden olmayan yastıklarda yatmak doğru. Çarşaf, yastık kılıfı ve pikelerin pamuklu olması önemli.”

YENİLEN YEMEKLERE DİKKAT

Yaz aylarında gece yenilen yemeklere özen gösterilmesini isteyen Avcı, “Her şeyden önce son öğün ile yatma saati arasında en az 3 saatlik bir zaman dilimi olması gerekiyor. Midenin rahatlaması ve yatınca rahat nefes almak ve kalp üstündeki basıncı azaltmak açısından bu durum oldukça önemli. Ayrıca akşam yemeklerinde mümkün olduğunca yağlı yemeklerden, kızartmadan, baharatlı ve acılı yemeklerden kaçınılmalıdır.” diye konuştu.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Bunu dünyada sadece Türkler yapıyor!23 Temmuz 2017 Pazar 12:59
  • 50 işçi hastanelik oldu22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:31
  • Sağlıklı Yaşamın Anahtarı Düzenli Beyin Aktivitesinde…21 Temmuz 2017 Cuma 14:23
  • Bodrum’da tüm hekimler göreve başına21 Temmuz 2017 Cuma 13:48
  • Ünlü grubun solisti intihar etti20 Temmuz 2017 Perşembe 22:02
  • Nur Yerlitaş taburcu oldu20 Temmuz 2017 Perşembe 21:19
  • Ünlü şarkıcı sahnede öldü!20 Temmuz 2017 Perşembe 19:19
  • Türkiye’de yaklaşık 25 bin kişi organ nakli bekliyor20 Temmuz 2017 Perşembe 11:37
  • Oyuncu Ümit Erdim ölümden döndü17 Temmuz 2017 Pazartesi 16:41
  • 3 yaşındaki hastanın böbreği yeniden şekillendirildi17 Temmuz 2017 Pazartesi 16:23
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.