• BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Trabzon 19 °C
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C
  • G. saray maçına üçü de ilk on bir!
  • Çalımbay şehirden ayrıldı…
  • Çalımbay'dan şok talep...
  • G. saray maçına üçü de ilk on bir!
  • Çalımbay şehirden ayrıldı…
  • Çalımbay'dan şok talep...

Sıcaklarda rahat uyuma önerileri

Sıcaklarda rahat uyuma önerileri
Boynun doğal eğriliğini destekleyen, çenenin öne doğru bükülmesi neden olmayan yastıklarda yatmak doğru. Çarşaf, yastık kılıfı ve pikelerin pamuklu olması önemli.

 Yaz gecelerinde rahat uyumak için öneriler

Hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerine çıkması ile rahat bir uyku uyumanın ve güne zinde başlamanın zorlaştığı belirten uzmanlar, sıcak ve nemli havalarda deliksiz bir uyku için uyarılarda bulundu.

Doruk Sağlık Grubu Kardiyoloji Uzmanı Dr. Erkan Avcı, hava dolaşımının iyi olduğu bir yerde uyunması tavsiyesinde bulundu. Özellikle yatarken doğru şekilde klima kullanımının önemine dikkat çeken Dr. Avcı, şunları söyledi: “Gündüzleri gerek işimiz için, gerekse de diğer sebeplerden ötürü fazlasıyla sıcağa maruz kalıyoruz. Hal böyle iken vatandaşlarımız, gündüz maruz kaldıkları sıcaktan bunalmış bir şekilde evlerine geliyorlar ve gece deliksiz bir uykunun hayalini kuruyorlar. İşte yaz akşamlarındaki bu hayali gerçekleştirebilmek, küçük önlemlerle sağlayabiliriz. Mesela doğru şekilde bir klima kullanımı da bunlar arasında. Halk arasındaki gece yatarken açık bırakılacak olan klimanın kişiyi hasta edeceği kanısına var. Aslında bu düşüncenin aksine, dikkatli bir şekilde kullanılacak olan klimanın, kişiyi hasta etmeden ziyade, rahat bir uyku uyumasına olanak sağladığı gerçeği var ortada.”

Yaz mevsiminin özellikle yaşlıların, kalp, tansiyon ve ciğer hastalıkları olanlara sorunlar açabileceğini vurgulayan Avcı, bu gibi rahatsızlıkları olan bireylerin de küçük önlemlerle yaz mevsimini en az hasarla atlatabileceğini kaydetti.

YASTIK TERCİHİ ÖNEMLİ

İnsanların, en az giysileri ve ayakkabıları kadar kullandıkları yastıkları tercih ederken özen göstermesi gerektiğini belirten Avcı, şu uyarılarda bulundu: “Vücutlarını tam destekleyen, vücudun ağırlık noktalarına özel destek sağlayan rahat şiltelerde yatmaları uyku kalitesini artırır. Boynun doğal eğriliğini destekleyen, çenenin öne doğru bükülmesi neden olmayan yastıklarda yatmak doğru. Çarşaf, yastık kılıfı ve pikelerin pamuklu olması önemli.”

YENİLEN YEMEKLERE DİKKAT

Yaz aylarında gece yenilen yemeklere özen gösterilmesini isteyen Avcı, “Her şeyden önce son öğün ile yatma saati arasında en az 3 saatlik bir zaman dilimi olması gerekiyor. Midenin rahatlaması ve yatınca rahat nefes almak ve kalp üstündeki basıncı azaltmak açısından bu durum oldukça önemli. Ayrıca akşam yemeklerinde mümkün olduğunca yağlı yemeklerden, kızartmadan, baharatlı ve acılı yemeklerden kaçınılmalıdır.” diye konuştu.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Tourette sendromu nedir?20 Ekim 2017 Cuma 16:15
  • Mide küçültme ameliyatlarına yeni kriterler geliyor!20 Ekim 2017 Cuma 15:50
  • 'Güllü Erhan' tüp mide ameliyatı oldu19 Ekim 2017 Perşembe 17:36
  • Depresyona sokan 15 sebebe dikkat!18 Ekim 2017 Çarşamba 10:43
  • Canan Karatay'dan korkutan uyarı!17 Ekim 2017 Salı 09:48
  • Grip ölümcül seyredebilir!16 Ekim 2017 Pazartesi 10:20
  • Kendisi 41 ama vücudu 9 yaşında15 Ekim 2017 Pazar 16:58
  • Safra kesesinden 710 taş çıktı13 Ekim 2017 Cuma 15:10
  • Sonbahar enfeksiyonlarına dikkat13 Ekim 2017 Cuma 11:21
  • 2 liraya şifa deposu13 Ekim 2017 Cuma 10:11
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.