• BIST 107.303
  • Altın 153,156
  • Dolar 3,7141
  • Euro 4,3624
  • Trabzon 24 °C
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 5 °C
  • Sen de mi Castillo?
  • O futbolcuya zehir zemberek sözler…
  • Yerli oyuncular çok rahatsız!
  • Sen de mi Castillo?
  • O futbolcuya zehir zemberek sözler…
  • Yerli oyuncular çok rahatsız!

Susuzlukla Baş Etmeye Yardımcı Tüyolar!

Susuzlukla Baş Etmeye Yardımcı Tüyolar!
İşte Susuzlağa Yardımcı İp Uçları...

İnsan vücudunun %63’ü sudur. Ramazanda vücut ısının azaltılması ve kontrol edilmesi için suya ihtiyacımız vardır.


Yetersiz sıvı alımı sıvı elektrolit dengesizlikleri, bayılma hissi, deri esnekliğinde azalma, mide bulantısı, baş dönmesi gibi çeşitli sağlık sorunlarının önlenmesi için su tüketimi arttırılmalıdır. Diyetisyen Derya Zünbülcan, Ramazan'da susuzlukla baş etmenin yollarını açıkladı.

 

İftardan sahur vaktinin bitimine kadar olan süre içerisinde hiç kalori içermeyen doğal içeceğimiz olan suyu içmek için susamayı beklenmemelidir. Özellikle yaz meyvesi olan karpuz yüksek su içeriği ile meyve seçimi için doğru bir tercih olacaktır. Sıvı ihtiyacını karşılayabilmek için ayran, süt, soda, taze sıkılmış meyve suları, bazı bitki ve meyve çayları tercih edilebilir. Tüm bu seçeneklerin yanında yine de en iyi ve en doğal içeceğimizin su olduğunu unutulmamalıdır.

 

SUSATMAYAN BESLENME PLANI NASIL OLMALIDIR?

 

Susuzlukla baş etmek için öncelikle dikkat edilmesi gereken vücuttan su atan yiyecek ve içeceklerin tüketiminin sınırlandırılmasıdır. Özellikle sahurda çok fazla çay ve kahve tüketilmesi vücuttan su atımını hızlandırarak kişiyi tahmin edilenin aksine bir sonraki gün susuz bırakır. Tuzlu, salamura, şarküteri ürünleri gibi tuzlu yiyeceklerin tüketimi de susuzluğu arttıracağı için alım miktarı sınırlandırılmalıdır.

 

Su tüketiminin zamanı var mıdır?

 

Havaların sıcak olması nedeniyle artan sıvı ihtiyacının karşılanması için sahurda en az 4-5 bardak iftar ve iftar sonrasında da en az 6-7 bardak su tüketilmesi önemlidir. Sindirim enzimlerini seyrelttiği için suyun büyük çoğunluğu öğünler arasında içilmelidir.

 

SIVI ALIMINI ARTTIRMAK İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ

 

1) Suyun tadı hoşunuza gitmiyorsa alternatifler geliştirin. Suyunuza damlatacağınız bir kaç damla vanilya ekstresi işinize yarayabilirsiniz. Veya içerisine limon kabuğu, elma ve mevsim meyveleri doğranmış suyu sağlık içeceğiniz olarak kullanabilirsiniz.

 

2)Şekersiz bitki çaylarından faydalanılabilir.

 

3) Kuru meyveler yerine daha çok taze sebze ve meyve tüketerek sıvı tüketiminizi arttırabilirsiniz.

 

4)İftara çorbayla başlayarak, iftar öğününde mutlaka bir sebze yemeği veya salataya yer vererek vücut dengesinin sağlanmasına katkıda bulunabilirsiniz.

 

5) Ayran, süt, soda, taze sıkılmış meyve suları, bazı bitki ve meyve çaylarından faydalanabilirsiniz.

Etiketler: ,
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yurtta hava durumu15 Ekim 2017 Pazar 10:39
  • Yurtta hava durumu14 Ekim 2017 Cumartesi 09:40
  • ALS hastası askerlik yaptı12 Ekim 2017 Perşembe 18:55
  • Aç kalan ayılar mezarlara dadandı11 Ekim 2017 Çarşamba 15:20
  • Kedicikler sezeryanla kurtarıldı11 Ekim 2017 Çarşamba 14:09
  • Bu da ’balık’ duası10 Ekim 2017 Salı 16:53
  • 8 dakikada 10 metre börek yedi08 Ekim 2017 Pazar 10:01
  • Köpekleri yiyen esrarengiz hayvan04 Ekim 2017 Çarşamba 14:27
  • 40. evliliklerini binlerce metre havada kutladılar03 Ekim 2017 Salı 17:04
  • Kazdağları’nın güzelliklerini keşfedin03 Ekim 2017 Salı 15:17
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.