Havayolu şirketleri zarara uğradı!

Kötü hava şartları nedeniyle gecikmeli olarak gerçekleştirilen uçak seferleri havayolu firmalarını maddi olarak büyük zarara uğrattı...

Havayolu şirketleri zarara uğradı!

Kötü hava şartları nedeniyle gecikmeli olarak gerçekleştirilen uçak seferleri havayolu firmalarını maddi olarak büyük zarara uğrattı. THY yetkilileri tarafından yapılan açıklamada 5 bin kişiye otelde konaklama, 14 bin kişiye ikram verildiği açıklandı.

Yurdu etkisi altına alan yağışlı ve soğuk hava havayolu şirketlerine pahalıya patlarken, Atatürk Havalimanı'nda işyerlerinin yüzü güldü.

Yurdu etkisi altına alan kar yağışı, ulaşımı önemli ölçüde etkiledi. Yağıştan en çok ise hava ulaşımı etkilendi. Havayolu şirketleri seferleri gerçekleştiremediği için zarar ederken, iptal seferlerindeki yolcular da otellere yerleştirildi. Otel masrafları, personel giderleri, uçak ve apronun bakımlarından doğan zararın milyon dolarlara ulaştığı ifade ediliyor.İç ve dış hatlarda en fazla seferi iptal edilen THY, 5 bin kişinin otellerde misafir edildiğini, 14 bin kişiye de ikram verildiği açıkladı. Atatürk Havalimanı'nda pistler, uçak park yerleri, ana taksi yolları ve merkez hatlardaki buz ve kar temizleme çalışmalarında kullanılan buzlanmayı önleyici de-icing malzemesinin toplam maliyetinin yaklaşık 300 bin lira olduğu belirtildi.

KAR, YİYECEK İÇECEK ŞİRKETLERİNİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRDÜ

Öte yandan, hava ulaşımındaki aksaklık, havalimanındaki yiyecek içecek şirketlerine yaradı. BTA yetkilileri, “Meteorolojiden 1 hafta önce gelen kar ihbarına istinaden bu süreçte stok miktarları artırılmış ve operasyon personeli tam kadro çalışmıştır. Özellikle Lounge’larda normal menünün yanı sıra hem büfede daha çok sergilenebilen hem de mutfaktan takviyesi daha kolay olan paketli mini sandviç tarzı ürünler de ilave edilmiştir. Kar yağışının başlamasıyla birlikte 2 gün içerisinde yaklaşık 9 bin kişiye gecikme menüsü hizmeti sağlanmıştır” dedi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.