KART KULLANIMINDA ÇARPICI TESPİT!

Kart kullanımında ortalama aylık 751.-TL’lik harcama yapılırken kart limitinin %37’sinin kullanıldığı ortaya çıktı.

KART KULLANIMINDA ÇARPICI TESPİT!

Bankalararası Kart Merkezi tarafından yapılan araştırma neticesinde ülkemizdeki kart kullanımı konusunda çarpıcı tespitlere yer verildi. Kart kullanımında ortalama aylık 751.-TL’lik harcama yapılırken kart limitinin %37’sinin kullanıldığı ortaya çıktı.

Araştırmaya göre kredi kartı kullananların yüzde 71’i borcunun tamamını zamanında ödüyor.Yüzde 33’ü internetten alışveriş yapıyor. Kart limitinin yüzde 37’si kullanılıyor

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Türkiye'deki kart kullanım alışkanlıklarını ortaya koyan "Kart Monitör" araştırmasının 2012 yılı sonuçlarını açıkladı. Sonuçlar, kredi kartıyla ilgili bir dizi tartışmalı konuya da ışık tutuyor:

Cüzdanda iki kart var

* Cüzdandaki ortalama kredi kartı sayısı 1.8 adet, aylık kullanım ortalaması ise 751 lira.
* Kredi kartlarının ortalama limiti 3 bin 870 lira iken, bu erkeklerde 4 bin 511 liraya yükseliyor.
* Her 100 kişiden 30'unun limiti 1001-2000 lira arasında değişiyor.
* Kart kullanıcıları sahip oldukları limitin ortalama yüzde 37'sini kullanıyor.

Tümünü ödeyen %71

* Kullanıcıların yüzde 90'ı da limitinin yüzde 80'ini aşmıyor.
* Kredi kartları bir ay içinde ortalama 7,8 defa kullanılıyor.
* Tüm alışverişini kredi kartıyla yapanların oranı yüzde 15.
* Araştırmaya katılanların yüzde 71'i kart borcunun tamamını ödediğini söylüyor.

Sanal alışverişte ortalama 200 lira

İnternet üzerinden kartlı alışverişe olan ilgi artıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 33'ü internet üzerinden alışveriş yaptığını belirtirken bu oran, gelir arttıkça yüzde 42'ye kadar çıkıyor. İnternet üzerinden harcama yapanların yüzde 82'si alışverişlerinde kredi kartını tercih ediyor. Ortalama alışveriş tutarı ise 200 lirayı geçmiyor.


Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.