• BIST 106.239
  • Altın 161,321
  • Dolar 3,8713
  • Euro 4,5671
  • Trabzon 14 °C
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 8 °C
  • Çalımbay’a geldi ve ‘Ancak bu kadar oynayabilirim’ dedi
  • Çalımbay o iki oyuncuyu aynı anda sahada istemiyor
  • Muharrem Usta, Çalımbay'ı aradı
  • Çalımbay’a geldi ve ‘Ancak bu kadar oynayabilirim’ dedi
  • Çalımbay o iki oyuncuyu aynı anda sahada istemiyor
  • Muharrem Usta, Çalımbay'ı aradı

Yaz saati uygulaması için uzman tavsiyesi

Yaz saati uygulaması için uzman tavsiyesi
Yaz saati uygulaması vücut dengenizi bozabilir. Uzmanlar, bu durumun önüne geçmek için yapılması gerekenleri sıraladı.

İsviçre merkezli 20 Minutes gazetesinde yayımlanan bir haberde, bu hafta sonu başlayacak olan yaz saati uygulaması hakkında sağlık uzmanlarının tavsiyelerine yer verildi.

20 DAKİKA ERKEN UYANIN

Haberde uzmanlar, mesai saatleri değişiminde herkesin yaşadığı "uyku vaktini ayarlama sorununa" çözüm getirmek için çeşitli öneriler sundu. Yaz saatinde herkesin normal uyku vaktinden 1 saat daha az uyumasından ötürü sıkıntı çekebileceğini belirten uzmanlar, buna karşı alınabilecek tedbirleri haberde sıraladı. Yaz saatine fiziksel uyum sağlayabilmek için kişilerin, en az 4 gün öncesinden başlayarak şimdiye kadar yataktan kalktığı saatten 20 dakika önce kalkmaları tavsiye edildi.

ERKEN YATMAK GEREKMEZ

Yaz saatine uyum sağlamak için normalden erken yatmanın gerekli olmadığını da ekleyen uzmanlar, vücudu yatış değil kalkış saatine göre şartlandırmanın daha faydalı olacağını ifade etti. Yaz saati uygulamasının pazar günü devreye girecek olmasıyla ilgili uyarılarda da bulunuldu.

TATİL GÜNÜ FAZLA UYUMAYIN

Uzmanlar, pazar gününü boş gün olarak geçirenleri; tatil rahatlığına kapılarak kesinlikle aşırı uyumaması gerektiği konusunda uyardı ve o gün de iş saatinde kalkmanın en doğrusu olacağına işaret etti. Ayrıca, gün içinde tüketilen gıda ürünlerinin de uyku düzenini iyi bir şekilde ayarlamaya etki edeceğine değinildi ve deliksiz uykunun, vücudu yaz saatine daha iyi alıştıracağına dikkat çekildi.

YİYECEK VE İÇECEKLERE DİKKAT

Buna göre yaz saati öncesi günlerde geç saatlerde yemek, gazlı içecekler tüketmek, aşırı kahve ve çay tüketmek gibi uyku bölünmesine sebep olacak şeylerin yapılmaması gerekiyor. Yaz saati uygulamasının dışında kişilerin, sağlıklı ve düzgün bir uyku için müsait olan ortamı sürekli sağlaması gerektiğine de vurgu yapıldı.

Yatak odasında iyi bir havalandırma sisteminin bulunmasının şart olduğunu söyleyen uzmanlar, odada televizyon, tablet, akıllı telefon ve benzeri elektronik cihazların mümkün olduğunca bulundurulmaması gerektiğini belirtti.

Yaz saati uygulaması bu sene 28 Mart' Cumartesi'yi 29'a bağlayan pazar gecesi saat 03.00'te zamanın bir saat ileri alınmasıyla resmen devreye girecek. Bu uygulamayla birlikte güneş ışığından faydalanma süresi de 1 saat artmış olacak.


  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Tır gelin arabası oldu05 Kasım 2017 Pazar 13:52
  • Muşmula, şeftali ve kızılcığın da turşusunu kuruyorlar04 Kasım 2017 Cumartesi 14:22
  • Süper dede Guinness’e aday04 Kasım 2017 Cumartesi 12:47
  • Balıklıgöl'de yüzük operasyonu03 Kasım 2017 Cuma 22:57
  • Tarihinde bir ilk!02 Kasım 2017 Perşembe 22:23
  • Hakan Altun gözyaşlarını tutamadı02 Kasım 2017 Perşembe 15:27
  • Bu mantar toprakta üretilmiyor02 Kasım 2017 Perşembe 10:56
  • Ünlü Youtuber intihar etti!01 Kasım 2017 Çarşamba 18:15
  • İlk kez Türkiye'de üretildi!01 Kasım 2017 Çarşamba 15:46
  • Ünlü sunucunun acı günü!31 Ekim 2017 Salı 20:14
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.