• BIST 107.212
  • Altın 151,535
  • Dolar 3,6828
  • Euro 4,3280
  • Trabzon 18 °C
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 18 °C
  • Fatih Terim neden olmadı?
  • Robert Prosinecki geliyordu ama…
  • Trabzonspor'u mu alacaklar?
  • Fatih Terim neden olmadı?
  • Robert Prosinecki geliyordu ama…
  • Trabzonspor'u mu alacaklar?

Yürüyelim hastalıklar arkamızda kalsın

Yürüyelim hastalıklar arkamızda kalsın
3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü

Yürüyüşün kan akımını artırarak dolaşımı iyileştirdiği, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azalttığı belirtildi.

 

“3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü” münasebetiyle bir açıklama yapan Trabzon İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Kemal Süleyman, Sağlık Bakanlığı'nın, bu yıl, hareketli yaşam ve obezite konularına dikkat çekmek ve sağlıklı yaşam kültürü konusunda farkındalık oluşturmak için bütün illerde yürüyüş etkinlikleri düzenlediğini söyledi.

 

Süleyman “Ülkemizde her yıl 3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü olarak kutlanıyor. Yürüyüş kan akımını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır.Kalp kası dahil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar. Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahatta kalp atım sayısını (nabzı) azaltır. Egzersiz ve stres durumunda arteriel kan basıncında (tansiyonda) oluşan yükselmeyi azaltır. Kan basıncını düzenler. Kalp kasının yan damarlardan beslenmesini destekler. Böylece kalbin ana damarlarında oluşacak tıkanıklıkların vereceği zararı azaltır. Şişmanlık riskini azaltır. Sindirimi kolaylaştırır. Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.Lenfatik dolaşıma yardımcı olur. Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır. Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır. Büyümeyi ve travma sonrası toparlanmayı olumlu etkiler. Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür. HDL/LDL (iyi huylu-kötü huylu kolesterol) dengesini düzenler. Koordinasyona olumlu etki yapar. eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir. Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar. Dayanıklılığı artırır. Yorgunluk duyumunu engeller. Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur. Vücudun doğal keyif verici hormonları olan endorfinlerin salınımını sağlar. Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç görünüm sağlar. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Bazı kanser türlerinin görülme sıklığını azaltır. Moral, özgüven ve iyimserliği artırır. Ostreopoz, kalp sorunları, diyabet ve Alzheimer gibi kronik hastalıkları önleyen hiç bir ilaç yok. Fakat düzenli yürüyüş bütün bu rahatsızlıklara yakalanma riskini azaltıyor“ dedi.

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 2 liraya şifa deposu13 Ekim 2017 Cuma 10:11
  • 294 öğrenci zehirlendi!12 Ekim 2017 Perşembe 21:47
  • Meme kanseri riskini artırıyor12 Ekim 2017 Perşembe 15:55
  • Göz altı morluklarına dikkat!11 Ekim 2017 Çarşamba 10:51
  • Antibiyotik kullanımında dünya birincisiyiz!09 Ekim 2017 Pazartesi 09:24
  • Mevsim geçişlerinde salgın hastalıklara dikkat08 Ekim 2017 Pazar 14:25
  • Canan Karatay'dan kurtlu elma tavsiyesi...08 Ekim 2017 Pazar 14:24
  • Sistit’i ihmal etmeyin06 Ekim 2017 Cuma 12:25
  • Göz sağlığında bu yanlışlara dikkat!05 Ekim 2017 Perşembe 11:57
  • Bu ameliyat Türkiye'de ilk, dünyada 3. oldu04 Ekim 2017 Çarşamba 15:13
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Trabzon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.